207, 308, 3008 és 5008
Reggel megkezdődött az első Peugeot Eco Cup. A magyar csapatok negyed tízkor rajtoltak az Avenue de Grand Armée sugárúton található Peugeot székház elől, ahol még előző nap este megtaláltuk a glédába állított autókat. Mindenki boldogan fedezte fel nevét a hátsó ablakon.
Impozáns volt a 18 ország négy-négy csapatának kiállított 72 hófehér autó, amelyeket egyformán 1,6 HDi dízelmotor hajt, különböző teljesítménnyel. Az egyedüli ötfokozatú váltós darab a 207 1,6 HDi, amely 90 lóerős, a többi autó motorja 109 lóerőt ad le és a váltójuk hatfokozatú.
Rajt alapjáraton
Indulás előtt a szervezők kézzel tolták a rajtpozícióba az autókat, ahol mindegyik csapat leállított motorral várta az indulást. A startzászló lengetése nem tévesztett meg senkit, nem lőttek ki.
Minden országból egy-egy két fős csapat teszi meg az utat Genfig 207-tel, 308-cal, 3008-cal illetve 5008-cal. A tét nagy, a legalacsonyabb fogyasztást elérő versenyzők olyan autót nyernek, mint amivel mennek.
Csalás ellen
A csalás lehetőségét igyekeztek kizárni a rendezők. A tankot leplombálták, konkrétan egy ezüstszínű matrica zárja le a betöltőnyílás fedelét.
Nem illik trükközni a gumik légnyomásával sem. A szervezők a gyári értéktől való durva eltérést kizárással honorálhatják, hogy ne négy barra fújt, gyengén tapadó keréken osonjanak a versenyzők.
Tükör kell, lámpa nem
Egy további biztonsági szabályt is érvényesítenek a szervezők: tilos behajtott tükörrel autózni. A visszapillantó behajtásával csökkenthető a légellenállás, mert kisebb felület feszül szembe a széllel, viszont veszélyesebbek a sávváltások.
Franciaország négy közép-nyugati megyéjére ma vörös riasztást adott ki a helyi meteorológiai szolgálat, szélvihar miatt. A mezőny Párizsból délkelet felé autózott, de itt is durván dobálta szél az autókat.
80 körüli a megcélzott tempó
Mivel a tompított fényszóró használata itt nem kötelező, az Eco Cup indulói is gurulhatnak lámpa nélkül. A jelenlegi viharos időben ez nem a legjobb ötlet, de mivel az áramot is az üzemanyagból termeli a generátor, fény nélkül takarékosabb a motor.
A mai 567,5 kilométeres szakasz első harmada autópálya, onnan országút majd újra sztráda következik. A megkérdezett versenyzők 80 körüli tempót terveztek a megtételéhez, ami közel van az autópályás minimumhoz, amit 70 km/órában jelöltek meg a szervezők.
A versenyzők legalább kilenc órát töltenek majd úton, este a befutó után megkérdezzük őket, mennyit mutat a fedélzeti számítógép. A végeredmény hétfőn estére dől el, amikor újabb bő négyszáz kilométer megtétele után, Genf közelében a szervezők teletankolják az autókat.
Tudjon meg többet a fogyasztási versenyről! |
Twitter: twitter.com/peugeothu Facebook: www.facebook.com/peugeotmagyarorszag Youtube: www.youtube.com/peugeothu |