A verseny előtti utolsó lehetőségen ahol még állíthatnak autóikon a versenyzők a saját csapatában versenyző Petter Solberg nyerte. Nála négy másodperccel volt lassabb Hirvonen, aki amúgy a leggyorsabb volt a fordosok között.
Mi volt a gond?
A pályát tarkító, a nézőknek nagy látványosságot jelentő vízátfolyások adták fel a leckét. Hirvonen esetében például a víz elmozdította hűtőrendszert, ezzel blokkolta a levegő útját az intercooler irányába, ennek következtében drasztikusan esett a motorteljesítmény. Nemcsak ő, de csapattársa Jari-Matti Latvala is hasonlóan járt, így ő is sérült orrú autóval érkezett a szervizbe, ahogy sokan mások. A pilóták elmondása szerint az utóbbi időben hullott sok csapadék miatt a vízátfolyások sokkal mélyebbek, mint korábban. Ezért aztán, amikor az eddig megszokott módon hajtottak a vízbe, jött is baj. Persze nemcsak a Fordnál Dani Sordo autóját például egyszer tréler vitte el, ő is szétcsapta a Citroën orrát.
Petter Solberg elárulta, hogy ötször teljesítette a kijelölt edzőszakaszt. Az első négy alkalommal mindig megtisztelték a vízátfolyásokat. Ám ötödikre, amikor megvolt a tökéletes beállítás tolták neki, ami a csövön kifért. A jó beállítás ez esetben főként autómagasságot és tempót jelent, ugyanis ha az optimális, akkor az autó a víz tetején úszva átsiklik a vízen. Ha például túl gyorsak összetörhetik a kocsit, ha rossz ütemben fékeznek az autó nem a megfelelő szögben lép a vízbe, megsüllyed, amiből megint gondok adódnak stb.
A Fordnál ugyanakkor nem aggódnak túlságosan, mint mondják, azért van az edzés, hogy ezek a dolgok kiderüljenek és a versenyre már tökéletes autóval mehessenek.
Shakedown idők
1. Petter Solberg, Citroën 2:51,7
2. Dani Sordo, Citroën 2:51,8
3. Sebastien Ogier, Citroën 2:51,9
4. Sebastien Loeb, Citroën 2:52,5
5. Kimi Räikkönen, Citroën 2:54,2
6. Mikko Hirvonen, Ford 2:55,3
7. Henning Solberg, Ford 2:56,2
8. Frederico Villagra, Ford 2:56,4
9. Metthew Wilson, Ford 2:59,9
10. Jari-Matti Latvala, Ford 3:00,1
11. Ken Block, Ford 3:04.6