07:54 SS10 Ibarrilla 1 29,90 km
09:17 SS11 Duarte 1 23,27 km
10:08 SS12 Derramadero 1 23,28 km
11:21 SS13 Coca Cola Utcai szakasz 1,50 km
Szervizpark
12:52 SS14 Ibarrilla 2 29,90 km
14:15 SS15 Duarte 1 23,27 km
15:06 SS16 Derramadero 2 23,28 km
16:21 SS17 Super Special 3 2,21 km
16:26 SS18 Super Special 3 2,21 km
Mikko Hirvonen még tegnap este mondta: egyszerűen nem érti, hogy Petter Solberg a nap végén miért nem taktikázott. Azzal ugyanis, hogy a norvég péntek este az élen végzett, mától övé az első rajthely és ezzel a takarító szerepe a mexikói ralin. Hirvonen tudta, miről beszél, hiszen pénteken ő szenvedett ettől és minden próbálkozása ellenére csúszott egyre hátrébb.
Ugyanez a sors várt ma Solbergre. A harmadikként rajtoló Sebastien Loeb ugyanis egyből támadásba lendült. Az első szakaszon (10. számú szakasz) feljött a másik helyre, majd a másodikon átvette a vezetést. Ma az első körben a szervizparkig mind a négy gyorsaságin ő volt a leggyorsabb. Solberg ugyan küzdött, de 5-6. időknél nem futotta jobbra. Loeb a szervizig közel 18 másodperces előnyre tett szert.
„Most már én vezetek, próbálom növelni az előnyömet, de nem könnyű. Jól megyünk, csak pár apró hibám volt, amikor a határon autóztam. Megpróbálok a második körben még nagyobb előnyre szert tenni, de talán nem lesz akkora a különbség” – értékelt Loeb.
Solbergnek nemcsak emiatt fájhat a feje, hanem mert a mögüle induló Sebastien Ogier is már két másodpercre megközelítette. A fiatal francia – aki most először megy WRC-vel Mexikóban – kivívta főnökei elismerését, Olivier Quesnel, a Citroën Sport vezetője nem átallott az mondani, hogy ő az új Sebastien Loeb.
Eközben a Fordnál továbbra is nagy a tanácstalanság. Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala is jó rajtpozícióból indulhatott ma, de ezt nem tudták kihasználni. Nem tudtak mit kezdeni a Citroënek tempójával.
„Jobban megyünk már, de Loeb és Ogier hihetetlenül gyorsak – mindig elhúznak. Ez van. Próbálok olyan gyorsan menni, ahogy csak bírok. A 11. szakaszon 15 kilométert mentem defektes kerékkel, ami szintén nem segített”- mondta Hirvonen. A finn az ötödik, közvetlenül csapattársa mögött, de ezt is csak annak köszönhetik, hogy a korábban előttük álló Dani Sordo kiesett.
A mai első szakasz egyébként rendesen megszórta a mezőnyt. A top pilóták közül hárman is pórul jártak a nap leghosszabb gyorsaságiján. Dani Sordo (Citroën) és Matthew Wilson (Stobart Ford) is lengéscsillapító-törést szenvedett, így nem folytathatták. Holnap a Super Rally szabállyal viszont visszatérnek. Nem úgy Ken Block aki eltalált egy követ, ettől nagyon összetört a Focus, így számára vége a versenynek.
A mexikói rali állása a második nap felénél (13/22)
1. Loeb S. – Elena D. – Citroen C4 WRC 2:15:54.8
2. Solberg P. – Mills P. – Citroen C4 WRC +17.8
3. Ogier S. – Ingrassia J. – Citroen C4 WRC M +19.9
4. Latvala J. – Anttila M. – Ford Focus RS WRC 09 +1:20.7
5. Hirvonen M. – Lehtinen J. – Ford Focus RS WRC 09 +1:31.0
6. Solberg H. – Minor-Petrasko I. – Ford Focus RS WRC 08 +1:42.2
7. Villagra F. – Perez Companc J. – Ford Focus RS WRC 08 +6:33.4
8. Prokop M. – Tománek J. – Ford Fiesta S2000 +12:01.7
9. Pons X. – Haro A. – Ford Fiesta S2000 +12:22.4
10. Araujo A. – Ramalho M. -Mitsubishi Lancer Evo IX +12:31.7
A teljese eredménylista megtekinthető ITT