A mai nap programja volt:
SS1 Alfaro 1 23,37 km
SS2 Ortega 1 23,83 km
SS3 El Cubilete 1 18,87 km
SS4 Coca-Cola Street stage 1,50 km
Szervizpark
SS5 Alfaro 2 23,37 km
SS6 Ortega 2 23,83 km
SS7 El Cubilete 2 18,87 km
SS8 Super Special 1 2,21 km
SS9 Super Special 2 2,21 km
Petter Solberg (Citroën) megőrizte elsőségét délután is, a 2003-as ralivilágbajnok két szakaszon is leggyorsabb volt, így ma összesen ötször szerepelt a neve az első helyen. Ugyanakkor az őt üldöző Sebastien Ogier (Citroën) délután sem lazsált, ő nyerte a másik három gyorsaságit, így hátránya csak 15 másodperc.
„Nincs okom lassítani” – mondta Solberg. „Azért vagyok itt, hogy olyan gyorsan menjek, ahogy csak tudok, aztán majd meglátjuk az eredményt az utolsó napon – ennyi az egész. Nem azért vagyok itt, hogy játsszak. Nincs tervem, nincsen stratégiám, csak szeretnék újra a csúcson lenni. Nem jelent gondot, hogy holnap elsőként indulok. Elfogadom, ami jön.”
Nemcsak az első két helyen, de a következő kettőn is Citroën C4 WRC-k sorakoznak. Sebastien Loeb a harmadik, Daniel Sordo a negyedik. Ők azonban már szenvednek az előkelő rajtpozíciójuk miatt. Mexikóban nagyon porosak az utak, így az elöl indulók (Hirvonen, Loeb, Latvala, Sordo stb. a rajtsorrend) dolga nehezebb, ők takarítják le a rendkívül csúszós felső murvaréteget.
A hatszoros ralivilágbajnok azonban megcsillogtatta tudását, hiszen jóval kevesebb időveszteséggel zárta a napot. Holnapi harmadik rajthelye pedig a győzelemre is esélyessé teszi.
„Nagyon jó napom volt, nem csinálhattuk volna jobban” – mondta a Citroën első számú versenyzője. „Úgy tűnik, másodikként rajtolni jobb, mint elsőként, de azok ott hátul (Solberg és Ogier – a szerk.) nagyon gyorsak. Elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel.”
Nem úgy a svéd ralit megnyerő, így Mexikóban a leggyorsabb utcaseprő szerepét betöltő Mikko Hirvonen. A Ford első számú versenyzője másfél perces hátrányt gyűjtött össze és csak a hatodik helyen jegyzik Dani Sordo és csapattársa, Jari-Matti Latvala mögött. Hirvonen azonban nem biztos benne, hogy a rajtpozíciója jelenti a fő gondot.
„Valóban nem hiszem, ez egy szinte tökéletes szakasz volt, remekül hajtottunk és mégis időt veszítettem” – mondta még a hetedik szakasz után. „Nem értem, miért vagyunk ilyen lassúak. Ha holnap is így megy, nem lesz esélyünk. Szégyenkezem a mai vezetésem miatt.”
Hirvonennek nem is előre kell jelenleg figyelnie, sokkal inkább hátra, hiszen a nyolcadik helyen hajtó Henning Solberg pár másodpercre üldözi. Mögötte jócskán lemaradva Matthew Wilson a nyolcadik, megelőzve Federico Villagrát és Ken Blockot.
Kimi Raikkönen szörnyű napot zárt. Az első szakaszon a kormányösszekötő sérült meg autójában, a másodikon félórát kellett állnia, mert egy elektronikai hiba miatt nem ment a C4 WRC motorja. A hetediken meg összetörte a versenyautót. Kevesebb, mint hat kilométer lett volna még hátra az esti célig. A kiesők sorát gyarapítja.
A mexikói rali állása az első nap után
1. Solberg Petter – Mills P. – Citroen C4 WRC 1:23:39.9
2. Ogier S. – Ingrassia J. – Citroen C4 WRC +15.0
3. Loeb S. – Elena D. – Citroen C4 WRC +27.5
4. Sordo D. – Marti M. – Citroen C4 WRC +40.8
5. Latvala J. – Anttila M. – Ford Focus RS WRC 09 +1:01.2
6. Hirvonen M. – Lehtinen J. – Ford Focus RS WRC 09 +1:31.5
7. Solberg Henning – Minor-Petrasko I. – Ford Focus RS WRC 08 +1:37.5
8. Wilson M. – Martin S. – Ford Focus RS WRC 08 +2:47.2
9. Villagra F. – Perez Companc J. – Ford Focus RS WRC 08 +4:19.8
10. Block K. – Gelsomino A.- Ford Focus RS WRC 08 +4:33.3