SS19 Guanajuatito 29,13 km
SS20 Sauz Seco 7,05 km Törölve (A túl sok nézőtől féltek a szervezők)
SS21 Comanjilla 17,94 km
SS22 Super Special 5 4,42 km
Annyi volt csupán a kérdés a mexikói rali utolsó napján, hogy milyen sorrendben állhatnak fel a citroënesek a dobogóra. Persze itt nem Sebastien Loebről volt szó, ő szombaton olyan fölényt autózott ki, hogy vasárnap már csak a biztonságra ment. 4-6. időket autózva szépen beosztotta előnyét, amelyet a nap végére megfelezett.
A címvédő ezzel a győzelemmel átvette a vezetést a bajnokságban, hiszen míg ő Svédországban második lett, addig az ottani győztes, Mikko Hirvonen csak a negyedik itt. Ez volt a hatszoros világbajnok 55. győzelme, ugyanakkor sorozatban negyedik alkalommal nyerte meg a mexikói futamot.
„Kellő előnyöm volt reggel, így semmilyen kockázatot nem vállaltam azzal, hogy nekem kellett elsőként hajtanom. Végül is győztünk és vezetjük a bajnokságot” – így Loeb. „Nagyon fontos volt, hogy Svédország után itt nyerjünk. Még csak most kezdődött a bajnokság, de nagyon boldog vagyok. A pontok, amiket elvesztettünk Svédországban, most visszajöttek.”
Ahogy arra számítani lehetett, a második helyért Petter Solberg és Sebastien Ogier megküzdöttek. A norvég az utolsó szakasz előtt 0,6 másodperces hátrányban volt, amelyet a szuperspeciálon 1,1 másodperces előnyre fordított. Egyiküknek sem kell szégyenkeznie.
„Rendkívül elégedett, ugyanakkor kimerült vagyok. Nagyszerű érzés újra a dobogón lenni” – mondta Solberg, akinek a 2008-as Akropolisz rali óta ez volt a legjobb eredménye.
„Persze csalódást keltő az eredmény, de mindenképpen remek hétvége volt” – nyilatkozta Ogier. „A csapatom azt javasolta, ne hajtsak annyira ma, így reggel egy kicsit visszafogtam magam, lehet, hogy itt vesztettük el vagy tegnap, amikor szándékosan lelassítottam.”
Másfél perces hátránnyal végzett a negyedik helyen Mikko Hirvonen, de annak megszerzésében elsősorban csapattársa segédkezett. Jari-Matti Latvala, – aki végig gyorsabb volt – ugyanis az utolsó előtti szakaszon lelassított, hogy időben maga elé engedje Hirvonent.
„Idén második számú versenyzők vagyunk, és ez is a munkánk része” – mondta Latvala az esetről. „Mikkónak jobban szüksége van azokra a pontokra, hogy a címért harcolhasson Loeb ellen. Olyan jó esélyt akarunk neki adni ebben a csatában, amilyet csak lehet.”
„Rendkívül nehéz hétvége volt az egész csapatnak”- ezt már Hirvonen mondta. „Soha nem volt meg a kellő sebességünk, de számos apró hibát is vétettem. Végül is örülhetek a megszerzett pontoknak és csak magam mögött akarom hagyni a mostanit és indulni a következő versenyen.”
Bár szörnyű hétvégét zártak pilótáik, a Ford egyvalaminek mégis örülhet, továbbra is vezeti a gyártók pontversenyét.
A mexikói rali végeredménye:
1. Loeb S. – Elena D. – Citroen C4 WRC 3:42:41.7
2. Solberg P. – Mills P. – Citroen C4 WRC +24.2
3. Ogier S. – Ingrassia J. – Citroen C4 WRC +25.3
4. Hirvonen M. – Lehtinen J. – Ford Focus RS WRC 09 +1:47.5
5. Latvala J. – Anttila M. – Ford Focus RS WRC 09 +2:15.1
6. Solberg H. – Minor-Petrasko I. – Ford Focus RS WRC 08 +2:48.0
7. Villagra F. – Perez Companc J. – Ford Focus RS WRC 08 +10:13.4
8. Pons X. – Haro A. – Ford Fiesta S2000 +18:44.4
9. Prokop M. – Tománek J. -Ford Fiesta S2000 +19:02.0
10. Araujo A. – Ramalho M. – Mitsubishi Lancer Evo IX +21:32.5
11. Arai T. – Barritt D. – Subaru Impreza STi N15 +24:49.2
12. Baldoni M. – Diaz J. – Mitsubishi Lancer Evo IX +30:45.5
13. Sordo D. – Marti M. – Citroen C4 WRC M +39:52.4
14. Wilson M. – Martin S. – Ford Focus RS WRC 08 +43:17.2
15. Linari G. – Gregoriani P. – Subaru Impreza STi +43:35.2
16. Guerra B. – Marin J. – Mitsubishi Lancer Evo IX +45:42.1
17. Block K. – Gelsomino A. – Ford Focus RS WRC 08 +46:50.3
18. Kosciuszko M. – Szczepaniak M. – Ford Fiesta S2000 +52:21.2
19. Brynildsen E. – Menkerud C. – Škoda Fabia S2000 +52:50.6
20. Llovera A. – Rozada B. – Fiat Abarth Grande Punto S2000 +55:50.0