Villanymotor a Porsche 911-be és Cayennebe ez volt a Ruf tavalyi két nagy újdonsága. Az idei Genfi Autószalonra is hozott magával villanyautókat a német vállalat, de az igazi különlegességet egy benzinmotoros 911-es jelentette. A legújabb Ruf RGT. Az elsőt még tíz éve, a másodikat 2004-ben mutatta be a vállalat. Most elkészült a harmadik, az RGT-8.

A 911-es rajongó biztosan szentségtörésnek tartják majd, de a modell alapvető jellemzőjének tartott hathengeres boxert egy V8-as motorral váltották le. A 4,5 literes motor teljesítménye 550 lóerő, míg nyomatéka 500 Nm. Látszik, hogy nem a teljesítményről szól az átalakítás, hiszen a Porsche 911 Turbo is tudja ezt. Sokkal inkább a különlegességről.

Porsche 911 V8-as motorral 1
Porsche 911 V8-as motorral 17


Éppen ezért dolgozták ki a Ruf emberei az úgynevezett Frére csomagot. Az átalakított karosszéria ötleteit arról az 550 Coupéról vették, amellyel 1953-ban a belga versenyző Paul Frére megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.  

Az RGT-8 hatfokozatú sebességváltót kap, amely a hátsó kerekeket hajtja. A járműre 19 colos egyetlen, központi csavarral rögzített kerekek kerülnek. Érdemes ezek mögé is nézni ott ugyanis kerámia féktárcsák lapulnak.

Egyelőre még a fejlesztési fázisban van az autó csak 2011-ben kezdődik meg az értékesítése.