Kampányt indít a Toyota az Egyesült Államokban annak a feltételezésnek az elutasítására, hogy modelljein elektronikus meghibásodás okozhatja a vezető akarata ellenére történő váratlan gyorsulásokat, egyben új reklámhadjáratot indít az eladások fokozására.

Az utóbbi hetekben kiderült, hogy több tucatnyi Toyota-tulajdonos panaszkodik: kocsija azután is hajlamos önmagától felgyorsulni, hogy a szervizben elvégezték a probléma kezelését célzó javítást. Állítólag már „több mint 60 ilyen panaszt” tettek.

A Toyota az Egyesült Államokban eddig 7,5 millió autót rendelt vissza különféle hibaforrások megszüntetésére, amelyek 43 balesettel, 52 ember halálával hozhatók összefüggésbe. A gázpedál beszorulásának lehetősége miatt 2,3 millió kocsi visszahívását kezdeményezték. A Toyota közölte: a visszahívott autókon egy fémalátét behelyezésével szüntetik meg a gondot. ITT megnézheti egy rövid videón, hogy zajlik a javítás.

A Corolla, az Aygo, a Yaris is érintett
A Corolla, az Aygo, a Yaris is érintett

A Corolla, az Aygo, a Yaris is érintett

A Corolla, az Aygo, a Yaris is érintett


Ugyanakkor a kongresszusban hetek óta téma, hogy a váratlan gyorsulásokat esetleg nem mechanikai hiba, hanem szoftveres gond, az elektronikus fojtószelep-vezérlés hibája okozza, a japánok ezt tagadják. Egy amerikai professzor kísérletére hivatkozva a kongresszusban az a feltételezés hangzott el, hogy egyes Toyoták elektronikus rendszereiben rövidzárlatok keletkezhetnek. A Toyota ezt közleményben utasította vissza, mondván, hogy a kísérletet olyan mesterséges körülmények között végezték el, amelyek a valóságban nem fordulhatnak elő.

A Toyota a vásárlói bizalom visszaszerzésére is kiterjedt reklámkampányba kezdett. A Toyota fő reklámügynöksége, a Saatchi & Saatchi azt sulykolja: az ügyfelek kitartanak a japán gyár autói mellett, mert biztonságban érzik magukat azokban.

Elemzők szerint ez az év március 2-án elkezdett kampány azonban elsietett, ugyanis a szőnyeg alá söpri a biztonsági gondokat, amelyek nagyon is valóságosak. Mike Sheldon, a Deutsch LA reklámcég elnöke rámutatott: az embereknek időre van szükségük a rossz hírek feldolgozásához, a túl korai „nyomulásra” nem vevők, egyelőre azt akarják látni, hogy a cég orvosolja a problémákat. Sheldon szerint a Toyotának még legalább egy vagy két hónapot várnia kellett volna az értékesítési reklámkampánnyal.

Az amerikai kongresszusi meghallgatásokon visszatérő vélemény volt, hogy a Toyota a profitérdeket a biztonsági szempontok fölé helyezte, és ez okozta a modellek minőségromlását.

Forrás: MTI