„A Mondeo szerkezete jelentős részében azonos az S-MAX-szal és a Galaxyval, velük egy üzemben készül, ezért úgy gondoltuk, hogy legújabb motorfejlesztéseinket a Mondeo-vásárlók számára is elérhetővé kell tennünk” – fogalmazott Jörg Beyer, a Ford Európa nagyméretű és luxusautókért felelős igazgatója.

Sok a közös alkatrész az S-MAX-szal
Sok a közös alkatrész az S-MAX-szal

Sok a közös alkatrész az S-MAX-szal

Sok a közös alkatrész az S-MAX-szal


Ennek megfelelően a Mondeo megkapta a Ford vadonatúj, rendkívüli hatékonyságú, turbófeltöltéses, 203 lóerős, 2,0 literes Ford EcoBoost SCTi benzinmotorját, illetve a jelentős mértékben átdolgozott Duratorq TDCi dízelmotorokat. A 2,0 literes motor 115 (300 Nm) és 140 (320 Nm), valamint 163 lóerős (340 Nm) változatokban kerül az autókba.

Mindezek mellett a Ford PowerShift hatfokozatú, duplakuplungos váltómű is megérkezik a Mondeo palettájára. Ez a váltó szériafelszereltség az EcoBoost benzinmotorhoz, illetve opcióként kapható a 140 és a 163 lóerős Duratorq TDCi dízelekhez.

Az új Ford EcoBoost SCTi motorral a Mondeo 0-ról 100 km/órára mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul, a modell végsebessége pedig 232 km/óra. A vegyes üzemű átlagfogyasztás a Mondeo esetében csupán 7,7 l/100 km. Dízelmotorral és hatfokozatú, manuális váltóval szerelt változataiban az átlagfogyasztás csupán 5,3 l/100 km.

A műszaki megújulás után hamarosan külsőleg is felfrissül a Mondeo.