Szalay Balázs 1995-ben alapította csapatát, az idén 15 éves Opel Dakar Team ezért ebben az évben számos különlegességre, többek között vendégpilóták versenyzésére is készül. A csapat mai sajtótájékoztatóján bejelentették az első érkezőket.

A csapat következő versenye az Italian Baja, amelyre a háromszoros ralibajnok Benik Balázs és navigátora, Lukács József is csatlakozik. Az érdekesség kedvéért Szalay és Benik navigátort cserélnek. „Ezen a futamon csak ismerkedünk a szakággal, egyelőre a túlélés a cél, aztán kiderül, mit hoz a jövő”- mondta Benik Balázs. 

Szalay szerint nem lesz könnyű dolguk
Benik Balázs már ismeri a murvát

Benik Balázs már ismeri a murvát

Benik Balázs már ismeri a murvát


A március további érdekességeket is hoz a csapat életébe, az első magyar terepralifutamra, mely Mohácson lesz, a TV2 különítménye is benevezett az Opel Dakar Team színeiben: Dr. Várkonyi Andrea a csapat legújabb pilótája, és kollégája, Azurák Csaba diktálja az itinert. 

„Kollégáim aggódnak, mert tudják, hogy mindig győzni akarok. De én tisztában vagyok a magam korlátaival és igyekszem majd az ésszerűség határain belül megbirkózni a feladattal, és annak tudatában csinálom, hogy azért hétfőn épségben beülhessünk a Tények stúdiójába. Ha pedig gondjaink adódnának az itinerrel, azért a telefon ott lesz nálunk, így nagy baj nem érhet minket” – mondta Bochkor Gábor párja.

Opel Anterákkal versenyeznek

Opel Anterákkal versenyeznek

Opel Anterákkal versenyeznek


Mint Szalay Balázs elmondta, biztos benne, hogy Várkonyi Andrea nem tudja, mit vállalt és bízik benne, hogy a hölgy bírni fogja a megpróbáltatásokat, azt a fizikai munkát, amely vár rá az 50 és 70 km-es gyorsasági szakaszokon. Azurák Csabának sem jósol könnyű időszakot, „hiszen neki nem csak arra kell majd koncentrálni, hogy az autó hogy halad a terepen, hanem arra is, hogy megtalálják a helyes utat, ami néha nagyon nehéz, pláne egy tapasztalat nélküli navigátornak”.

„Szó szerint rázós kaland elé nézek, de nagyon várom már” – beszélt a beugrásról Azurák Csaba. „Különösen arra vagyok kíváncsi, hogy le-fel néző navigátorként hogyan bírom majd rosszullét nélkül, mert kiskoromban is mindig rosszul viseltem az autókat. Ezért dupla kihívás lesz számomra a versenyzés. Andi mellett a stúdióban abszolút biztonságban érzem magam, kíváncsi vagyok, ez az autóban is így marad-e. Úgy érzem, most vagy megerősödik a kapcsolatunk, vagy meggyengül, de bízom benne, hogy az első verzió következik be.”