Jelenleg háromféle kivitelben készül az Audi R8. 2006 őszén mutatkozott be a 4,2-es V8-as motorral szerelt kupé, amelyet két évvel később követett az 5,0 literes, V10-es variáns. Tavaly ősszel nem egy új motorral, hanem egy második karosszériavariánssal, a nyitható tetős Spyderrel egészült ki az R8 család.

570 lóerős motor és újabb spoilerek
Készül V8-as Spyder is

Készül V8-as Spyder is

Készül V8-as Spyder is


Az Audi azonban további változatokat tervez. Elsőként még az idén, várhatóan ősszel bemutatkozik az R8 Spyder V8-as motorral is, hiszen eddig csak a V10-essel készült. A 4,2-es motor itt is 420 lóerőt teljesít majd.

Ennél izgalmasabb, hogy a német gyár egy kiemelten sportos variánst is tervez, amelynél az R8 versenyváltozatánál használt megoldásokból emelnének át párat. Erőteljessé válna a szénszálas műanyag alkalmazása, hogy csökkentsék a jármű tömegét. Ezen túlmenően egyedi spoilerekkel is felruházzák az autót, amelynek az utastere is puritánabbra vált. Karbon díszítésre és versenyülésekre lehet számítani.

Az R8 LMS tudását ültetnék át

Az R8 LMS tudását ültetnék át

Az R8 LMS tudását ültetnék át


Nem marad érintetlen a hajtáslánc sem. Egyfelől a V10-es motor teljesítményét a pletykák szerint 525 lóerőről 570-re emelik, ugyanakkor a hatfokozatú szekvenciális sebességváltó helyét hétfokozatú duplakuplungos venné át.

Továbbra sincs tervben az eddig kétszer is kiállított dízelmotorral szerelt R8 megvalósítása, ám villanyautó még lehet belőle.  Korábban Johan de Nysschen, az Audi of America elnöke azt mondta, hogy utcai modell épül az e-tron tanulmány nyomán. Akkor még egyértelműnek tűnt, hogy egy villanymotoros R8-asról lehet szó, ám mióta e-tron utónévvel készült egy kisebb sportkocsitanulmány és az A1-ből egy városi villanyautó, már koránt sem biztos, hogy így van. De ki tudja?