Brazíliában tervezték Brazíliának – írja legújabb autójáról a Peugeot közleménye. Pedig nálunk is megállná a helyét, hiszen a Hoggar az európai modellpalettáról nyerte formáit. Csakhogy nálunk nemigen van kereslet, a kistestű, könnyű pickupokra. Ha valaki ilyet keres, az általában a platós terepjárók egyszerűbb változatait veszi.  

1,4-es és 1,6-os motorral

A 206 Plus adta az orrot

 

 

A Hoggar az ajtók végéig nem más, mint a felújított 206-os, a Plus, amit Brazíliában 207-es néven forgalmaz a francia gyár. A lámpák, a motorháztető, a szélvédő, az ajtók, a tükrök, mind a 206-osról származnak. Hátrébb persze egy plató következik, ám a hátsó lámpák is ismerősek lehetnek, mégpedig az 1007 modellről.

Nem úgy tűnik, mintha munkás batárnak szánná az autót a Peugeot, sokkal inkább divatcikknek, a lökhárító ezüstbetéte és a hasonló tetőcsomagtartó sokkal inkább látványos, mint praktikus. A tervezett három kivitel között azonban biztosan lesz egyszerűbb variáns is

Volt már Peugeot pickup

Volt már Peugeot pickup

Volt már Peugeot pickup

 

 

A Hoggar üresen 1151 kilót nyom és 742 kilóval terhelhető. Mozgatásáról 1,4-es és 1,6-os motorok gondoskodnak.

Nem ez az első pickup a Peugeot kínálatában, korábban az 504-esből is készült ilyen variáns, ám az is elsősorban Dél-Amerikában és Afrikában volt sikeres. Ha Európában megjelenne a Hoggar, a FIAT Strada és a Dacia Logan Pickup lehetne az elsőszámú ellenfele.