Mínusz 10,4 százalék
Még zajlik Münchenben a BMW 2009 évi üzleti eredményeit bemutató sajtókonferencia. A 2008-as 1 435 876 darab helyett 1 286 310 autót értékesített a vállalat a konszernhez tartozó BMW, MINI és Rolls-Royce márkákkal.
Új BMW ez 1-es alatt
Ennél érdekesebb az az Egyesnél kisebb új BMW, amelyről néhány perce beszélt Klaus Draeger, az igazgatóság fejlesztésekért felelős tagja.
Draeger nem árulta el az autó érkezésének pontos idejét, de azt tudni lehet, hogy olyan padlólemezen illetve alkatrészkészleten dolgozik, amelyre 3,8 és 4,3 méter közötti autók épülhetnek.
Többféle változat?
A négy méter körüli méretosztályban a BMW-től elképzelhető sportos kisautó, de akár egy családi modell is. A BMW hagyományosan kerüli az egyterű kifejezést, ezért most is egy raumfunktionales Konzeptnek nevezett, rugalmasan alakítható belső terű modellről esett szó.
A fejlesztés alatt álló új építőkészletre épülne a MINI utódja, amely jelenleg teljesen önálló padlólemezre épül. Ez az önállóság sokba kerül, a BMW nagyobb daraszámokkal kívánja mérsékelni az egy darabra jutó gyártási költségeket. Az első modell a MINI új generációja lehet az új alapokon, valószínűleg 2013-2014-től. Összesen akár húsz különféle változat készülhet az új padlólemezre, többek között kabriók is.
Első- és összkerékhajtás
A közös bázis az t jelenti, hogy elsőkerék-hajtású BMW jelenik meg a gyár kínálatában, amivel a BMW az egyik alapvető márkaértéket, a hajtott és kormányzott kerekek szétválasztását adja fel anyagi okok miatt. A kis- és kompakt kategóriában hátsókerék-hajtású modellekkel, mint a Hármasra épül 1-es sorozat, nemigen lehet nyereségesen autót gyártani.
A tervezett új padlólemez összkerékhajtást is lehetővé tesz, ami a MINI Countryman leváltása miatt is fontos. Az első összkerekes MINI idén ősszel léphet piacra, bemutatója a Genfi Autókiállításon volt március elején. Fontos azonban, hogy az Egyes sorozat nem veszíti el megkülönböztető jegyét a modellváltáskor, tehát továbbra is hátul hajt.