Mint ahogy arról már korábban beszámoltunk az idei évtől új dízelmotor kerül a Ford Kuga, Mondeo, S-MAX és Galaxy modelljeibe. A korábbi 2,0 literes motort leváltó, hengerűrtartalmában ugyanekkora motor háromféle 115, 140 és 163 lóerős teljesítménnyel kapható.

A motorokban csökkentett örvénylésű égésteret és alacsonyabb sűrítési arányt alkalmaznak, miközben nagyobb nyomáson dolgozó üzemanyag-befecskendezést és kisebb méretű és tehetetlenségű, változó geometriájú turbókat vetnek be.

Erősebb és kevesebbet fogyaszt
Erősebb és kevesebbet fogyaszt

Erősebb és kevesebbet fogyaszt

Erősebb és kevesebbet fogyaszt


Ezek az újítások azonban nem csak a 2,0 literes motort jellemzik, de a szintén felfrissített 1,6 literes változatot is. Az új, 1,6 TDCi dízelmotor kétféle teljesítménnyel rendelhető meg az új C-MAX-hoz és Grand C-MAX-hoz, illetve később az új generációs Focushoz: 95 vagy 115 lóerővel. Emellett az idei évtől bekerül a 2010-es Mondeóba is.

A hatékonyabb égési rendszerek révén a motorok már megfelelnek a szigorúbb, Euro 5-ös emissziós normának is, ugyanakkor kevesebbet fogyasztanak. Modelltől függően a CO2-emisszió az előző 1,6 literes TDCi motorhoz képest nagyjából 6 százalékkal csökkent.