A Forma-1-ben érdekelt autógyártók pilótái nemcsak a pályán, de az utcán is a saját csapatuk autóval járnak. Nem meglepő, hogy Fernando Alonso a Renault-nál töltött időszakban a márka legsportosabb autóját, a Megane RS-t használta. A 225 lóerős kocsit, amibe a spanyol 19 000 kilométert hajtott, az eBayen árverezték el.

Alonso Renault Megane-nal a Nürburgringen

 
Amikor a McLaren-Mercedeshez igazolt, akkor természetesen a két cég által közösen gyártott sportkocsit, egy Mercedes SLR McLaren 722-est hajtott. A 650 lóerős sportkocsi 337 km/órás tempóra képes.

Alonso autóztat a McLaren SLR-rel Goodwoodban:

650 lóerős SLR járt a McLarennél
A motorja Ferrari

A motorja Ferrari

A motorja Ferrari


A kétszeres világbajnok 2010-től a Ferrari csapatánál folytatja pályafutását, ahol ígéretesen mutatkozott be, hiszen az évad első versenyét Bahreinben megnyerte. Azt gondolhatnák, hogy a spanyol az utcán is szert tett egy Ferrarira, a 458 Italia vagy az 599 GTB Fiorano jó is lenne, de nem. Alonso mást választott: egy Maseratit.

Persze ez is házon belül van, hiszen a motorját és a karosszériáját is a Ferrari készíti. Alonso választása a Maserati legújabb modelljére a GranCabrióra esett. A nyitható tetős jármű orrába 4,7 literes motor kerül, hatfokozatú automata váltóval és önzáró differenciálművel párosítva. A V8-as motor 440 lóerős, amellyel a GranCabrio 5,4 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 283 km/óra. Alonso autója úgynevezett Grigio Granito sötétszürke karosszériával és kétszínű, bézs-vörös utastérrel készült, a színben hozzá passzoló – 20 másodperc alatt lenyíló – vászontetővel.

Ezt nem verték nagydobra

Ezt nem verték nagydobra

Ezt nem verték nagydobra


Alonso új járművéről a Maserati hivatalos közleményben számolt be. De talán nem véletlen, hogy Alonso ezt az autót választotta, hiszen ennek az autónak éppen most tavasszal kezdődik az értékesítése. Ennél jobb reklám aligha kell neki.

Lehet, hogy Alonso nem is választaná, ha önként döntene. Épp a napokban jelentek meg ugyanis a kémfotók egy különleges kivitelű Ferrariről. A gyöngyházfehér vagy ezüst 458 Italia az ülésen látható hímzés szerint szintén az asztúriai fiatalembernek készült. A 458-ast azonban most nem kell reklámozni, azt nem győzi gyártania Ferrari a leendő ügyfeleknek.

Alonso már korábban kipróbálta a Ferrari 458 Italiát: