Újabb különösen sportos modell jelenhet meg a Mercedes-Benz kínálatában. A korábban csak az egyes modellek sportváltozatait építő AMG nemrég mutatta be az SLS-t, amely csak AMG-ként készül. A történet folytatásaként újabb önálló modellt tervez az AMG. 

A hírek szerint az autó a Genfi Autószalonon kiállított C800 tanulmány formáját örökli. A négyajtós modell tehát a CLS-hez hasonló kupéformát kapna. Nagyjából 4,5 méteres hosszával a C-osztály alá kerülne.

Négyajtós kupé lesz
Újfajta feltöltéssel

Újfajta feltöltéssel

Újfajta feltöltéssel


A sportosra hangolt futóművel és kormányzással felvértezett járművet V6-os motorral szerelnék. Angol lapok tudni vélik, hogy az új szerkezetet a Mercedes CLS 350-ben is használt 3,5 literes turbómotor átalakításából fejleszti az AMG. A hengerűrtartalmat 3,2 literesre változtatják, a turbó helyett viszont egy újfajta spirális feltöltővel szerelnék fel. 

Korábban a Volkswagen és a Mazda is használta azt a feltöltési módot, amikor a kipufogógáz nyomása a friss levegőt összesűríti és a hengerbe nyomja. Elvileg az ilyen feltöltő már kis fordulatszámon nagy töltőnyomást hoz létre, amelyre a motor késlekedés nélkül reagál és ezáltal részterhelésen is nagy a motor rugalmassága. De valahogy mindkét autógyár elhagyta a használatát. 

A legendás EVO

A legendás EVO

A legendás EVO


Mindenesetre a pletykák szerint az autó nagyjából 400 lóerőt tudna, amivel hozhatja az öt másodpercnél rövidebb sprintidőt és bőven 250 km/óra feletti tempóra lehet képes. Az AMG új járgánya nagyjából azt a vonalat képviselné, mint a DTM versenyzés homologizációja miatt megalkotott 190E Evo II 1990-ben. 

Az autó a 2012-től hazánkban készülő A- és B-osztály modellek padlólemezére épülne. Természetesen nem a kisautóknál használt elsőkerék-hajtással, hanem összkerekes kivitelben mutatkozna be, olyan hangolással, mintha tisztán hátsókerék-hajtású lenne. Ugyanakkor a tervek szerint készülhetne a négyajtós kupéból gyengébb, fronthajtású variáns is.

Az AMG második önálló modellje 2013-ban mutatkozhat be.