Leváltja öregedő 1,6-os motorját az Audi. Az A3 Cabriolet-ben ennek helyén megjelenik a Volkswagen-csoport 1,2-es turbómotorja. Ez az Audi eddigi legkisebb benzinmotorja, összességben csak azért nem így van, mert dízelből már volt 1,2 literes motor az A2-esben.
Az 1,2 TFSI ugyanúgy 105 lóerős, mint az 1,6 MPI volt, ám maximális nyomatéka 175 Nm, ami jelentősen több, mint a régi motor 148 newtonmétere. Ennek köszönhetően 0,3 másodperccel hamarabb, 12,2 másodperc alatt képes százra gyorsulni az A3 Cabriolet. Végsebessége 185 helyett 190 km/óra.
Jelentősen javult az autó fogyasztása is: korábban a szabvány szerint átlagosan 7,0 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként az A3 kabrió alapmodellje, ez az érték a kis turbómotorral 5,7 literre javult.
Bár egyelőre az A3 Cabriolet-ról szól a motorcsere, nincs kétségünk afelől, hogy később az A3-as teljes kínálatában megjelenik a modern négyhengeres.