Az egyik ilyen változás a sávok használatára ad szabad kezet a motorosoknak, akik január elseje óta akár a buszoknak fenntartott zónában is közlekedhetnek. Még lényegesebb újdonság a KRESZ-ben, hogy a motorok és kerékpárok az autók között is előregurulhatnak a piros lámpánál. Ezek hatására nő majd az autós-motoros balesetek száma – véli a CLB szakértője, Németh Péter.
A szakember ugyanakkor megjegyezte, hogy a balesetek száma csak átmenetileg növekszik, addig, amíg a járművezetők többsége megtanulja és megszokja az új szabályozást. A megismeréssel arányosan csökkennek majd a balesetek is.
Magyarországon az elmúlt tíz évben a motorok számának növekedésével csaknem megduplázódott a személyi sérüléssel is járó motorkerékpáros balesetek száma. Míg 2000-ben valamivel több, mint ötszáz ilyen esetet regisztráltak, az évtized végére már jóval ezer felett volt az ilyen ügyek száma. A halálos balesetek száma az évtizedben átlagosan 80 körül mozgott évente. Vagyis, a hazai főutakon minden negyedik napon van áldozata a motorkerékpározásnak.
Érdekes, hogy a városi komoly sérüléseket vagy halált okozó motorbalesetek leginkább nem a nagy sebességből adódnak, hanem abból, hogy a motoros egy kisebb lökés után is beesik egy autó vagy busz alá.
Nincs tisztában az új KRESZ-szabályokkal? EZEN A LINKEN MEGISMERHETI AZOKAT.