Elemzők szerint a növekedés fő oka az, hogy egy ével ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el. A növekedés további okai közé tartozik, hogy a japán kormány támogatja a környezetkímélő, új gépkocsik vásárlását.
Így a legnagyobb mértékben, 49,9 százalékkal a hazai forgalom nőtt, és a termelés növekedésében is a japán Toyota gyárak állnak az élen 119,6 százalékkal. A Toyota belföldön és az ázsiai térségben is a kereslet további bővülésére számít, és a korábbi 7,49 millió darabról 7,57 millióra módosította az év egészére vonatkozó értékesítési előrejelzését.
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel és szervokormányokkal kapcsolatos problémák azonban sebeket is ejtettek a megbízhatóságról híres Toyota arculatán. A világ legnagyobb autógyártójának főként Európában és az Egyesült Államokban tépázódott meg a hírneve, ami az eladások visszaesésével jár.
A társaság ezért a múlt héten bejelentette, hogy tavasszal napokra leállítja a termelést nagy-britanniai és franciaországi gyáraiban, cseh sajtóhírek szerint pedig a 2005-ös indulás óta most először csökkenteni kell a termelést a Toyota, a Peugeot és a Citroen közös csehországi gyárában.
Forrás: MTI