Egy hónappal a mexikói futam után folytatódik a Rali-világbajnokság, ezúttal a Közel-Keleten száguldanak a szakág legjobbjai. A Jordán-rali nem lóg ki sorból az idei raliversenyeket illetően. Svédország és Mexikó után immár ez a harmadik olyan verseny, amely 2009-ben nem szerepelt a Rali-világbajnokság versenynaptárában. 2008-ban rendezett először vb-futamot Jordánia.

Eldőlhet a Ford sorsa 1
Eldőlhet a Ford sorsa 27


A szezon harmadik versenyén sivatagos körülmények várnak a csapatokra. Míg – Mexikóban – magasan a tengerszint felett autóztak a ralisok, most a verseny nagy részét a tengerszint alatt teszik meg. Így ez éles ellentétet jelent a felkészülésben a szezon eddigi versenyei és a Jordán-rali között.

Svédországban Mikko Hirvonen, Mexikóban Sebastien Loeb győzött. Ha a statisztikát nézzük, akkor a hétvégén Hirvonen-siker várható. Már két éve is azt várta a Ford élmenője, hogy előnyt élvez francia riválisával szemben, mivel a jordániai pályák a finnországi utakra hasonlítanak, persze ugratók nélkül. Ez így is lett, a Jordán Rali-győzelem a finn pilótához került. Mexikóban azonban szinte teljesen versenyképtelen volt a Ford csapat, így most bizonyíthatnak, hogy csak egyszeri kisiklásról volt szó. 

Belső felvétel Hirvonenről még a 2008-as Jordan-raliról

A Ford nagyon készül a hétvégi menetre. Dél-Szardínián teszteléseket folytattak murvás utakon, ahol Hirvonen 778 km-t teljesített. „Analizáltuk az okokat, hogy miért nem voltunk olyan versenyképesek, ahogyan azt reméltük az elmúlt versenyen Mexikóban. Néhány változtatást kipróbáltunk Szardínián. Biztos vagyok benne, hogy tökéletesen versenyképesek leszünk Jordániában” – szögezte le Hirvonen, aki ha valóban harcban akar lenni a bajnoki címért, le kell győznie francia ellenfelét.

A finn elmondása szerint ez a verseny több szempontból is nehéz lesz. Egyrészt az első körben a szakaszok csúszósabbak a lazább felső réteg miatt, de amikor újra végigmegy rajtuk a mezőny, az utak már tiszták, mintha a betonon hajtanának. Ráadásul nincsenek fák vagy bokrok, amik jelzőként szolgálhatnának, így szuperpontos itinert kell írni a hibák elkerüléséért.

Eldőlhet a Ford sorsa 28

A Citroënnél Dani Sordo kellemes, Sebastien Loeb kevésbé jó emlékekkel érkezik meg Jordániába. 2008-ban Sordo második lett Hirvonen mögött, míg Sebastien Loeb egy különös baleset következtében esett el a győzelemtől, ugyanis a rossz látási viszonyok miatt összeütközött az ellenkező irányból jövő Conrad Rautenbach C4-esével és végül csak a tizedik lett.

„Domináns teljesítményt nyújtottunk Mexikóban, de nem pihenhetünk, hiszen tudom, hogy riválisaink a legjobb formájukat hozzák majd a hétvégén. Egy újabb győzelem nagy lökést adhat nekünk és a Citroennek, de ez nem lesz egy könnyű rali. A gyorsasági szakaszok épp a sivatag közepén vannak, nincsenek jelzőtáblák, kilométerkövek, így vakon versenyzünk, s emiatt könnyű lesz elütni az út menti nagy kövek valamelyikét” – mondta Loeb.

Loeb tesztel a Jordán-rali előtt 

A két nagyágyú mellett csapattársaik, Jari-Matti Latvala és Dani Sordo is jó esélyekkel indulnak el a hétvégi ralin, de nem szabad leírni Petter Solberget sem. A norvég pilóta önbizalmának jót tett Mexikóban megszerzett második helyezése, s ezen a versenyen egy másik autóval és továbbfejlesztett motorral indul. A rajtpozíciója (ötödikként indul) pedig tökéletes, hogy irányítsa a versenyt. 

Kimi Räikkönen Jordániában újra nekifut, hogy végre egy problémamentes versenyt teljesítsen. Svédországban a hófalban töltött félórát, Mexikóban fejtetőre tette a C4-est. Ezúttal azonban legalább a felkészülés jól sikerült, hiszen míg Mexikó előtt hátfájás miatt ki kellett hagynia a tesztet, ezúttal tesztelhette Dél-Franciaországban autóját.

Eldőlhet a Ford sorsa 29

A Jordán-raliról

A rali érdekessége, hogy csütörtökön kezdődik és vasárnap helyett szombaton ér majd véget az iszlám hétvége miatt. A 2010-es Jordán-rali három napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 339,48 km-t tesz majd ki. Míg az Argentin-ralin a szervizpont 650 méterre a tengerszint felett helyezkedett el, addig Jordániában a rali főhadiszállása és a szervizpark a Holt-tenger partjánál helyezkedik el, a Föld legalacsonyabb pontján, 408 méterre a tengerszint alatt.

Forrás: Amber PR