A Nissan Motor a hasonló méretű benzinmotoros autókénak több mint duplájában állapította meg a teljes egészében elektromos hajtású Leaf modelljének eladási árát, számítva az elektromos autók elterjedését ösztönző állami kedvezményekre.
A 3,76 millió jenes (8 millió forint) eladási ár messze meghaladja az átlagos autóvásárlók fizetőképességét. Ez az összeg másfélszer magasabb a Toyota Prius japán áránál, de mintegy egymillió jennel elmarad a szintén tisztán elektromos Mitsubishi i-MiEV árától.
Elemzők szerint tömeges értékesítés a méretkategóriában csak kétmillió jenes ár alatt lehetséges. A Nissan 2011 márciusáig (a 2010-es japán pénzügyi év végéig) hatezer darab Leaf eladását tervezi.
Az amerikai piacon 32 ezer dollárba (6,2 millió forint) kerül a Nissan Leaf, de ebben nem szerepel a 2200 dolláros (430 ezer forint) töltő ára. Amerikában a Toyota Prius 22 800 dollártól (4,5 millió forint) vásárolható meg. Ugyanakkor az amerikai vevők 7500 dolláros (1,5 millió forint), az ott létező legnagyobb adókedvezményt vehetnek igénybe teljesen elektromos autó vásárlásakor. Így az USA-ban nagyjából 5,2 millió forintnak megfelelő összegért elérhető a Leaf.
Az, hogy nálunk mi lesz, még megjósolni is nehéz. A Leaf az USA-ban a Prius legjobban felszerelt változatánál is drágább 4000 dollárral. Nálunk a csúcs Prius pedig 9,2 millióba kerül, vagyis 10 millió forint alatt aligha úszható majd meg a Leaf. Ezzel az árral pedig vevőt fogni, nem lesz könnyű.
Az ötszemélyes villanyautót 107 lóerős motor mozgatja. Végsebessége 140 km/óra, hatótávolsága pedig 160 kilométer. Telepeit hálózati árammal lehet feltölteni. Az akkumulátorok feltöltéséhez 8 órára van szükség. A Nissan azonban a többi nagy autógyárral közösen már dolgozik egy gyorstöltő rendszer kidolgozásán és elterjesztésén, amellyel ez az idő jelentősen lerövidülne.
Forrás: MTI