A 30 éves pilóta egy korábbi sérülés kiújulása miatt nem tesztelte versenyautóját Mexikó előtt, ezúttal azonban egészséges, így Dél-Franciaországban két napig nyúzhatta a Citroen C4 WRC-t.
„Nagyon jól ment a teszt: sok időt tölthettem a versenyautóban, amire jelenleg a leginkább szükségem van” – mondta Räikkönen. „Nem fájt a hátam, jól vagyok. Már alig várom a versenyt. Persze Jordánia valószínűleg a legidegenebb terület, amivel eddig találkoztunk. A terv az, hogy biztosan eljussunk a célig.”
„Eleinte nem törődünk mással, megyünk a saját tempónkban. Megnézzük, hol vagyunk a többiekhez képest és ahogy haladunk előre, fokozatosan próbáljuk csökkenteni a különbséget. Ez csak tapasztalat kérdése” – tette hozzá
A Citroën Junior csapatának pilótája elmondta, hogy a teszt nemcsak pluszkilométereket jelent, de sokat dolgoztak azon is, hogy a számára megfelelő beállításokat is megtalálják az autóban.
Bár Räikkönen navigátora, Kaj Lindström jóval több tapasztalattal bír, Jordániában ő is először versenyez. Lindström úgy véli, a 2007-es F1-világbajnok fejlődésének alapja az itinerhez kapcsoló képességeinek továbbfejlesztésében rejlik.
„Ez minden bizonnyal egy olyan terület, ahol Kimi nagy előrelépést tett, mind a bizalom, mind a pontosság tekintetében. Jordániában ez különösen fontos. Nyilvánvaló, hogy a sebessége raliautóban is megvan, csak az a kérdés, hogyan tudjuk a leghatékonyabb módon kiaknázni” – mondta.
A Jordán-rali mindössze a negyedik világbajnoki futama lesz Räikkönennek, és összességében is csak a nyolcadik raliversenye. A Svéd vb-futamon 30. lett, Mexikóban kiesett.