A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) részére még 2009. január 7-én adta ki az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség az engedélyt. E szerint a nyomvonal a 11. számú főúttól indul, majd Budakalász, Békásmegyer, Üröm, Pilisborosjenő érintésével jut el a 10. számú főúthoz. E közben számos helyen alagútban futna.
A NIF anyagai szerint az M0 ezen szakaszával a 11. sz. főúton már Szentendrétől délre és Budapesten belül is csökkenne a forgalom. Az M0-snak kedvező hatása lesz a Bécsi út (10. sz. főút) M0-n belüli szakaszára, valamint a budakalászi elkerülő útra is. Hatása a főutakon és az alsóbbrendű úthálózaton az Árpád hídig lesz érezhető, beleértve a híd forgalmát is. A forgalom csökkenésével együtt ezeken a területeken a megépítés nélküli állapothoz képest a zaj és a légszennyezés is csökkenni fog.
A per első tárgyalására 2010. március 30-án került sor a Fővárosi Bíróságon. Érdemi döntés nem született, a tárgyalás folytatása szeptemberben lesz. Mint a NIF közleményében rámutat, az engedély végrehajthatósága nem került felfüggesztésre, de a per kockázatot jelent a beruházás előkészítésében, emiatt lassíthatja a további tervezést és engedélyezést. A beruházás tervezett befejezése 2014 vége.