SS1 – Rumman Forest, 15,34 km
SS2 – Wadi Shueib, 8,65 km
SS3 – Mahes, 20,44 km
SS4 – Mount Nebo, 11,09 km
SS5 – Wadi Shueib, 8,65 km
SS6 – Mahes, 20,44 km
SS7 – Mount Nebo, 11,09 km
Kihasználva a lehetőséget, hogy legfőbb riválisai mind előle indulnak és takarítják a murvás szakaszok poros felső részét, Jari-Matti Latvala (Ford) vezet a Jordán-rali első négy szakasza után. Előnye azonban csak minimális az őt üldöző Dani Sordóval (Citroën) és Petter Solberggel szemben, miután azok is jó rajtpozícióból indulnak.
A Ford versenyzője nyerte az első két szakaszt, a harmadikon Sordo, a negyediken Solberg hajtott a leggyorsabban. Latvala úgy nyilatkozott, csak az első két szakaszon nem jelentett sokat a rajtpozíció, mert a másik kettő nem volt olyan csúszós.
A sorrend azonban hamarosan megváltozhat, miután, mind Latvalának, mind Solbergnek kinéz egy tíz másodperces büntetés, miután egy percet késtek a harmadik szakasz rajtjától. Mindkét pilóta azt mondta, túl kevés idő volt a két szakasz között és túl nagy volt a forgalom a közúton, ezért nem értek időben a kijelölt helyre.
„Nem éppen ideális helyzet, ha remekül kezdesz, utána meg büntetést kapsz” – mondta a Ford finn versenyzője. „De ez már történelem, nem változathatunk rajta.”
A helyzetből Sordo jöhet ki a legjobban a nap végén. A spanyol egy időre a vezetést is átvette, de a negyedik szakasz végén kisebb gond lépett fel a motornál, ami miatt lassítania kellett. „A gázpedálprobléma nélkül rendben lennénk” – mondta Sordo. „Nagyon, nagyon csúszós és nehéz vezetni, de jelenleg elég jól megy.”
Négy szakasz után a Citroën Junior csapat pilótája, Sebastien Ogier a negyedik, megelőzve a címvédő Sebastien Loeböt. A címvédő lemaradása több mint 20 másodperc, ami nem is olyan rossz, ha figyelembe vesszük, hogy elsőként rajtol. A francia biztosan nem is izgul túlságosan, miután első számú riválisa, Mikko Hirvonen – aki bár jobb rajtpozícióból indul – mögötte van a hatodik helyen.
Hirvonen is szenved a csúszós utakon, ám hátránya annak köszönhető, hogy az első szakaszon egyszer megpördült, illetve kétszer lefullasztotta a Focus WRC motorját. „Igazán bosszantó, hogy megpördültünk” – mondta Hirvonen. „Csak egy kicsit fordultunk szélesebben a csúszós részen és az autó máris fél fordulatot tett. Azután kétszer lefullasztottam, miközben próbáltam újra elindulni. Utána már rendben ment, jó ritmusban mentünk, de a körülmények elég kemények.”
A sort a Stobart Ford pilótái, Henning Solberg és Matthew Wilson folytatják a hetedik és nyolcadik helyen. Kimi Räikkönen megfontoltan halad, egyszer sem autózott a legjobb tízbe megfelelő időt, ennek megfelelően csak a 12. helyen van, három S2000-es pilóta is előtte áll. Hátránya már több mint két perc az elsőtől.
A Jordán-rali állása 4 szakaszt követően
1. Jari-Matti Latvala Ford 42 perc 25,6 s
2. Dani Sordo Citroen + 0,4 s
3. Petter Solberg Citroen + 1,5 s
4. Sebastien Ogier Citroen + 14,0 s
5. Sebastien Loeb Citroen + 21,1 s
6. Mikko Hirvonen Ford + 28,0 s
7. Henning Solberg Ford + 41,2 s
8. Matthew Wilson Ford + 1 m 07,1 s
9. Nasser Al-Attiyah Skoda + 1 m 26,1 s
10. Federico Villagra Ford + 1 m 28,0 s
A részletes eredményekhez kattintson ide