SS5 – Wadi Shueib, 8,65 km
SS6 – Mahes, 20,44 km
SS7 – Mount Nebo, 11,09 km
Jari-Matti Latvala áll az élen a Jordán-rali első napját követően. A fordos pilóta három szakaszon is a leggyorsabb volt és egyszer sem szorult a harmadik helynél hátrébb az időbeírókban. Jól ment egész nap. Ám mégsem csak ennek köszönheti masszív előnyét.
A délelőtti, négy szakaszt követően még viszonylag közel voltak hozzá üldözői, így mentek a következő két szakaszon is. Az utolsó szakaszon viszont Dani Sordo és Petter Solberg inkább lassítottak, hogy holnapra jobb rajtpozíciót biztosítsanak. (A második nap az első napi végeredmény szerinti sorrendben indulnak).
Sordo a hatodik, Solberg a negyedik helyre fékezte vissza magát. Solberg tette azonban felerősíti, azokat hangokat, hogy Mexikóban hasonló helyzetben a Citroën csapat kérésre nem tett ugyanígy, s ezzel győzelemre esélyes helyzetbe hozta Sebastien Loeböt, ő viszont ezzel rengeteget küzdött a második naptól. Solberg ugyan privát versenyző, de a Citroëntől vásárolta autóját és veszi most is az alkatrészeket.
„Most ezt próbáltam ki. Valami mást akartam, mint Mexikóban. Azon is gondolkodtam, hogy még tíz másodpercet ráteszek, de az talán már sok lett volna”- mondta Solberg. „Azt csinálok, amit akarok, csak remélni tudom, hogy ez jobban működik, mint Mexikóban. Várjunk és meglátjuk mi lesz, ez egy nehéz verseny.”
„A stratégia miatt lassítottam le – ez mostanában tejesen normális a murvás versenyeken” – mondta már Sordo ” A csapat azt akarta, hogy a Fordok mögött menjek”
Így aztán Latvala most fél perccel vezet legközelebbi üldözője, Sebastien Ogier előtt, akit minimális különbséggel követ Sebastien Loeb. Latvalának és Solbergnek egyébként a szervezők eltörölték a délelőtt kiosztott 10 másodperces büntetést, miután nyilvánvalóvá vált, hogy valóban nem lehetett a közúti forgalom miatt időben odaérni a harmadik szakasz rajtjához. A Ford bízik benne, hogy a pilóta előnye elég lesz, hogy az élen maradjon holnap is.
Sebastien Loeb nem taktikázhatott, hiszen ma ő teljesítette elsőként a szakaszokat, így mást kellett választania. „Mit tehetnék? Ha lelassítok, ők is lassítanak. Szóval inkább nyomtam neki” – mondta Loeb. „Nehéz nap volt. Azt gondolom, hogy Latvala most kifejezetten gyors – csak harmadikként rajtolt, mégis a többiek, akik mögüle indultak, nem voltak olyan gyorsak”
A hétszeres világbajnok első számú kihívójának, Mikko Hirvonennek nem volt túl jó napja, a reggeli megfogás miatt, ám holnap javíthat hatodik helyén. „Seb mögött vagyunk, remélhetőleg ez a megfelelő dolog, amit tennünk kell. Nem volt szükség rá, hogy lassítsunk, csak mentem egyenletes tempóban. Soha nem tudhatod, hogy ez most jó vagy rossz döntés lesz. De még két nap van hátra, meglátjuk” – mondta a Ford versenyzője.
Kimi Räikkönen többé-kevésbé betartotta a tervet, eleinte lassan ment, délután viszont már a legjobb tíz között autózott. A harmadik szakaszon volt egy kis kalandja, amikor lecsúszott az útról. Hátránya már több mint tetemes.
A Jordán-rali állása az első nap után:
1. Jari-Matti Latvala Ford 1 ó 11 perc 31.5s
2. Sebastien Ogier Citroen + 30.2s
3. Sebastien Loeb Citroen + 31.8s
4. Petter Solberg Citroen + 32.5s
5. Mikko Hirvonen Ford + 42.2s
6. Dani Sordo Citroen + 45.4s
7. Henning Solberg Ford + 1m20.9s
8. Matthew Wilson Ford + 2m01.1s
9. Federico Villagra Ford + 2m48.2s
10. Kimi Raikkonen Citroen + 3m50.5s
A részletes eredményekhez kattintson ide