A Jordán-rali első napjának összefoglalója
A Jordán-rali második napjának összefoglalója
A 2010-es Jordán-rali utolsó napjának programja:
Szerviz Holt-tenger (15 perc)
SS14 Yakrut 1 – 14.16 km
SS15 Bahath 1 – 12.53 km
SS16 Shuna 1 – 15.23 km
SS17 Baptism Site 1 – 10.83 km
Szerviz Holt-tenger (30 perc)
SS18 Yakrut 2 – 14.16 km
SS19 Bahath 2 – 12.53 km
SS20 Shuna 2 – 15.23 km
SS21 Baptism Site 2 – 10.83 km
Szerviz Holt-tenger (10 perc)
Mai táv összesen 105.50 km
A verseny távja összesen 339.48 km
Hivatalosan úgy kezdődött volna a Jordán-rali zárónapja, hogy a tegnap félpereces előnyt kiautózó Sebastien Loeb (Citroën) rajtol elsőként, őt a Citroën Junior csapat pilótája, Sebastien Ogier és a Ford versenyzője, Jari-Matti-Latvala követi.
Csakhogy a nem épp tökéletes szabályok lehetőséget adtak a csapatoknak a taktikázásra. Ogier tegnap kommunikációs hiba miatt nem lassított be a cél előtt, nem úgy Latvala, aki nemcsak Loeb mögé a második, hanem a harmadik helyre fékezte vissza magát.
Ma aztán beindult a gépezet. A Citroën kitalálta, hogyan fordítsák a javukra a helyzetet: Ogier-t beáldozták. Pedig akár nyerhetett is volna. A fiatal francia tegnap még tökéletes autójában ma reggel elektromos hiba jelentkezett, ami miatt késett öt percet a reggeli szervizről. Máris kapott 50 másodperc büntetést, ami az ötödik rajthelyre repítette, azaz Latvala eggyel előrébb lépett. Romlottak az esélyei.
A Ford reagált. Ők a tegnap kiesett és ma csak rengeteg időbüntetéssel újrakezdő Mikko Hirvonent kilenc perccel hamarabb (9 perc büntetés) küldték ki a szerviből és hat perccel hamarabb (6 perc büntetés) a mai első szakasz (14.) rajtjához, hogy Latvala előtt menjen a pályára.
A kémek azonban figyeltek! Ogier újabb utasítás kapott. Ő nyolc perccel hamarabb ment a rajthoz, hogy akkor inkább menjen Loeb előtt, letakarítva az utat a címvédőnek. Ogier a célban nem volt hajlandó kommentálni az esetet az újságíróknak. „Nem szeretem, de ez is része a játéknak” – mondta viszont Hirvonen. „A szabályok határait feszegetjük” – vélte Loeb, aki már tegnap is úgy nyilatkozott, nem szereti az ilyen taktikázást.
Nagyon sajnálatos, hogy itt tart a rali, hogy a gyárak bármit megtesznek a győzelemét. Ugyanakkor, ha a szabályok engedik, akkor nem szabadna, hogy gond legyen ezzel. Mégis valahogy rossza az ember szájíze.
Azért a pályán is történtek események: Sebastien Loeb fantasztikusan ment, megőrizte elsőségét, miután megnyert négy szakaszt és egyszer sem volt rosszabb eredménye, mint harmadik. Sőt a hatszoros világbajnok még növelni is tudta előnyét ma, végül 35 másodperccel előzte meg Jari-Matti Latvalát, aki elismerte, nem tudta hozni ellenfele tempóját.
Sebastien Loeb idei második győzelmével (összességében 56. elsősége)már 68 pontnál jár, így 25 ponttal vezet Jari-Matti Latvala és 31-gyel Mikko Hirvonen elött. A konstruktőrök között a Citroën átvette a vezetést a Fordtól.
„Nagyszerűen sikerült ez a rali számunkra és miután 31 pontnyi előnyöm van a Mikko Hirvonenhez képest, ez azt jelenti, hogy nagyon jól kezdtük a szezont” – nyilatkozta Loeb. „Végig teljes gázzal kellett mennem, mivel Jari-Matti nagyon gyors volt és egész idő alatt arra kényszerített, hogy a határon autózzak” – tette hozzá a citroënes .
Ogier az összesen 8 perc 50 másodperces büntetéssel a nyolcadik helyre került, innen jött fel a hatodikra. A Citroën trükközésével Petter Solberg harc nélkül gyűjthette be idei második dobogós eredményét. „Nagyon jól ment a rali, leszámítva azt a tegnapi két szakaszt. Tökéletes volt az autóm, így képes voltam a legmagasabb szinten küzdeni” – mondta Solberg.
A negyedik helyen Dani Sordo végzett a másik gyári Citroënnel, az ötödik a Stobart Ford pilótája, Matthew Wilson lett.
Kimi Räikkönen végül 12 perc hátránnyal, de a nyolcadik helyen hozta be autóját a rali-világbajnokság egyik legnehezebb versenyén. „Nagyon kemény verseny volt, boldog vagyok, hogy célba értünk. Ez volt az elsődleges tervünk, ehhez igazítottuk a taktikát is” – mondta a 2007-es Forma-1 világbajnok, aki a mostani eredménnyel megszerezte ralis pályafutása első pontjait, szám szerint négyet.
A 2010-es Jordán-rali végeredménye: |
1. Sebastien Loeb Citroën 3 h 51 m 35.9s 2. Jari-Matti Latvala Ford + 35.8s 3. Petter Solberg Citroën + 1m11.8s 4. Dani Sordo Citroën + 1m49.3s 5. Matthew Wilson Ford + 8m24.3s 6. Sebastien Ogier Citroën + 10m26.4s 7. Federico Villagra Ford + 11m28.0s 8. Kimi Raikkonen Citroën + 12m31.0s 9. Henning Solberg Ford + 14m08.6s 10. Xevi Pons Ford + 18m33.9s |
A világbajnokság állása a Jordán-rali után: |
Pilóták
1. S Loeb 68 pont Konstruktőrök 1. Citroën 101 pont |