A Jordán-rali első napjának összefoglalója
A Jordán-rali második napjának összefoglalója

A 2010-es Jordán-rali utolsó napjának programja:

Szerviz Holt-tenger (15 perc)

SS14       Yakrut 1 – 14.16 km        
SS15       Bahath 1 – 12.53 km         
SS16       Shuna 1 – 15.23 km        
SS17       Baptism Site 1 – 10.83 km        

Csúnya taktika árnyékolja a Citroën győzelmét 1
Csúnya taktika árnyékolja a Citroën győzelmét 47


Szerviz  Holt-tenger (30 perc)                                

SS18       Yakrut 2 – 14.16 km       
SS19       Bahath 2 – 12.53 km        
SS20       Shuna 2 – 15.23 km       
SS21       Baptism Site 2 – 10.83 km 

Szerviz  Holt-tenger (10 perc)    

Mai táv összesen 105.50 km
A verseny távja összesen 339.48 km

Hivatalosan úgy kezdődött volna a Jordán-rali zárónapja, hogy a tegnap félpereces előnyt kiautózó Sebastien Loeb (Citroën) rajtol elsőként, őt a Citroën Junior csapat pilótája, Sebastien Ogier és a Ford versenyzője, Jari-Matti-Latvala követi.

Csakhogy a nem épp tökéletes szabályok lehetőséget adtak a csapatoknak a taktikázásra. Ogier tegnap kommunikációs hiba miatt nem lassított be a cél előtt, nem úgy Latvala, aki nemcsak Loeb mögé a második, hanem a harmadik helyre fékezte vissza magát. 

Csúnya taktika árnyékolja a Citroën győzelmét 48

Ma aztán beindult a gépezet. A Citroën kitalálta, hogyan fordítsák a javukra a helyzetet: Ogier-t beáldozták. Pedig akár nyerhetett is volna. A fiatal francia tegnap még tökéletes autójában ma reggel elektromos hiba jelentkezett, ami miatt késett öt percet a reggeli szervizről. Máris kapott 50 másodperc büntetést, ami az ötödik rajthelyre repítette, azaz Latvala eggyel előrébb lépett. Romlottak az esélyei.

A Ford reagált. Ők a tegnap kiesett és ma csak rengeteg időbüntetéssel újrakezdő Mikko Hirvonent kilenc perccel hamarabb (9 perc büntetés) küldték ki a szerviből és hat perccel hamarabb (6 perc büntetés) a mai első szakasz (14.) rajtjához, hogy Latvala előtt menjen a pályára.

A kémek azonban figyeltek! Ogier újabb utasítás kapott. Ő nyolc perccel hamarabb ment a rajthoz, hogy akkor inkább menjen Loeb előtt, letakarítva az utat a címvédőnek. Ogier a célban nem volt hajlandó kommentálni az esetet az újságíróknak. „Nem szeretem, de ez is része a játéknak” – mondta viszont Hirvonen. „A szabályok határait feszegetjük” – vélte Loeb, aki már tegnap is úgy nyilatkozott, nem szereti az ilyen taktikázást.

Nagyon sajnálatos, hogy itt tart a rali, hogy a gyárak bármit megtesznek a győzelemét. Ugyanakkor, ha a szabályok engedik, akkor nem szabadna, hogy gond legyen ezzel. Mégis valahogy rossza az ember szájíze. 

Csúnya taktika árnyékolja a Citroën győzelmét 49

Azért a pályán is történtek események: Sebastien Loeb fantasztikusan ment, megőrizte elsőségét, miután megnyert négy szakaszt és egyszer sem volt rosszabb eredménye, mint  harmadik. Sőt a hatszoros világbajnok még növelni is tudta előnyét ma, végül 35 másodperccel előzte meg Jari-Matti Latvalát, aki elismerte, nem tudta hozni ellenfele tempóját.

Sebastien Loeb idei második győzelmével (összességében 56. elsősége)már 68 pontnál jár, így 25 ponttal vezet Jari-Matti Latvala és 31-gyel Mikko Hirvonen elött. A konstruktőrök között a Citroën átvette a vezetést a Fordtól.

„Nagyszerűen sikerült ez a rali számunkra és miután 31 pontnyi előnyöm van a Mikko Hirvonenhez képest, ez azt jelenti, hogy nagyon jól kezdtük a szezont” – nyilatkozta Loeb. „Végig teljes gázzal kellett mennem, mivel Jari-Matti nagyon gyors volt és egész idő alatt arra kényszerített, hogy a határon autózzak” – tette hozzá a citroënes .

Ogier az összesen 8 perc 50 másodperces büntetéssel a nyolcadik helyre került, innen jött fel a hatodikra. A Citroën trükközésével Petter Solberg harc nélkül gyűjthette be idei második dobogós eredményét. „Nagyon jól ment a rali, leszámítva azt a tegnapi két szakaszt. Tökéletes volt az autóm, így képes voltam a legmagasabb szinten küzdeni” – mondta Solberg.

A negyedik helyen Dani Sordo végzett a másik gyári Citroënnel, az ötödik a Stobart Ford pilótája, Matthew Wilson lett.

Kimi Räikkönen végül 12 perc hátránnyal, de a nyolcadik helyen hozta be autóját a rali-világbajnokság egyik legnehezebb versenyén. „Nagyon kemény verseny volt, boldog vagyok, hogy célba értünk. Ez volt az elsődleges tervünk, ehhez igazítottuk a taktikát is” – mondta a 2007-es Forma-1 világbajnok, aki a mostani eredménnyel megszerezte ralis pályafutása első pontjait, szám szerint négyet.

Csúnya taktika árnyékolja a Citroën győzelmét 50

A 2010-es Jordán-rali végeredménye:
1.  Sebastien Loeb      Citroën  3 h 51 m 35.9s
2.  Jari-Matti Latvala  Ford        + 35.8s
3.  Petter Solberg      Citroën   + 1m11.8s
4.  Dani Sordo          Citroën   + 1m49.3s
5.  Matthew Wilson      Ford      + 8m24.3s
6.  Sebastien Ogier     Citroën  + 10m26.4s
7.  Federico Villagra   Ford     + 11m28.0s
8.  Kimi Raikkonen      Citroën  + 12m31.0s
9.  Henning Solberg     Ford     + 14m08.6s
10.  Xevi Pons           Ford     + 18m33.9s

A részletes eredményeket megnézheti ezen a linken.

A világbajnokság állása a Jordán-rali után:
Pilóták

1. S Loeb        68 pont
2. J-M Latvala  43 pont
3. M Hirvonen   37 pont
4. P Solberg      35 pont
5. S Ogier         33 pont
6. D Sordo       24 pont
7. H Solberg      18 pont
8. M Wilson      16 pont
9. F Villagra      12 pont
10. X Pons          5 pont
11. Kimi Räikkönen     4 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                            101 pont
2. Ford                                 87 pont
3. Citroën Junior Rally Team  48 pont
4. Stobart                             44 pont
5. Munchi?s                          16 pont