A General Motors (GM), a legnagyobb amerikai autógyár márciusban már több kocsit adott el Kínában, mint az Egyesült Államokban – írta a hétvégi The Wall Street Journal. A GM 230 ezer járművet értékesített az ázsiai országban, míg az otthoni piacon csak 188 ezer autója talált gazdára. Előbbi adat 68, utóbbi csak 21 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest.
A GM tavaly még 2 millió autót adott el az Egyesült Államokban, míg Kínában 1,83 milliót. Az idei év azonban fordulatot hozhat. A vezető New York-i üzleti napilap felhívja a figyelmet: Kína egyre inkább kulcspiaccá válik a nemzetközi autógyártók számára.
A hitelválság által erősen sújtott és csődvédelmet kért GM az első negyedévben tavalyhoz képest 71 százalékkal tudta növelni forgalmát Kínában, szemben a hazai piaccal, ahol 16 százalékos volt a bővülés; előbbi országban 623 ezer, míg az Egyesült Államokban 475 ezer GM-modellt vásároltak meg.
Kína, amely korábban már átvette a világ legnagyobb járműgyártója címet Japántól, tavaly az Egyesült Államokat is lekörözte az autópiac méretét illetően, az eladott kocsik száma alapján.
Az értékesített járművek száma 2009-ben Kínában csaknem 50 százalékkal 13,6 millióra növekedett, míg az Egyesült Államokban 21 százalékkal 10,4 millióra esett vissza. Elemzők ennek kapcsán megjegyzik: az autók átlagárát tekintve Kína azonban jelentősen elmarad Amerikától.
Piaci felmérések szerint Kínában különösen a kisebb méretű autók iránt nagy az érdeklődés; a GM például a Chevrolet Cruze és New Sail modellel ért el sikereket.
Forrás: MTI