Azok után, hogy a Citroën és a Ford csapat vezetői a hétvégéi Jordán-ralin a végső győzelem érdekében elképesztő taktikai húzásokat tettek, a pilóták változásokat sürgetnek.

„Unalmas már megint erről beszélni, nem akarjuk ezt tovább csinálni”- mondta Loeb, aki maga is meglepődött a csapatvezetés érte hozott döntésein. Mint elmesélte, csak ült az autójában a rajtra várva, majd azt látta, hogy Sebastien Ogier, a Citroën Junior csapat versenyzője elé áll és elrajtol. Ogiert a Citroën csapat kérte meg, hogy eldobva esélyét a győzelemre, inkább takarítson Loebnek, hogy ő győzhessen. 

Időmérő edzést vezetnének be a raliban is 1
Időmérő edzést vezetnének be a raliban is 47


A Ford-oldalon Mikkor Hirvonen tett ugyanígy Jari-Matti Latvala érdekében. Bár itt annyiban volt szebb a történet, hogy Hirvonen ekkor már esélytelen volt. 

„Utána kell járnunk, hogy tudjuk megváltoztatni a helyzetet, de minden versenyző egy lehetőségről beszél: a verseny előtt tesztet kellene kvalifikációként használni a futamhoz”- mondta a hatszoros bajnok, majd a részleteket is kifejtette:

„Mindenki négyszer mehetne a kijelölt szakaszon a bajnokság állásának megfelelő sorrendben. Az első három kör arra szolgálna, hogy letisztítsuk az utat, majd a negyedikben futott idő számítana. A pilóta, aki megnyerné az edzést, az választhatna elsőként rajtpozíciót a verseny első napjára. Azután minden nap az aznapi győztes választhatna elsőként. Ez tisztességes lenne, mindenkinek azonos esélyei lennének a győzelemre.”

Időmérő edzést vezetnének be a raliban is 48


Loeb szerint ez nemcsak a taktikát csökkentené, de növelné a sport iránti érdeklődést és a médiamegjelenést is.  „Ez visszahozná a kétnapos ralikat is, hiszen egyes versenyeken csak taktikázunk az első napokon és csak vasárnap versenyzünk igazán.” 

Benoit Nogier, a Citroën Junior Team vezetője elmondta, nagyon rossz a mostani helyzet, mert egyszerűen nem versenyezhetnek szabadon. Folyamatosan egyeztetniük kell, nehogy az ő versenyzőik bármiben is hátráltassák az első számú Citroën csapat pilótáit, ennek megfelelően kell saját taktikát kidolgozniuk. „Minden alkalommal büntetnünk kell Sebastient (Ogier) és ez nem tisztességes vele szemben. Lehetetlen a jelenlegi szabályok mellett versenyeznünk.”

Korábban már próbálták kiküszöbölni a murvás versenyeken tapasztalt taktikázást, akkor az első 15 fordított sorrendben vágott neki a versenynek, de az a rendszer sem működött jól.