Öt éve van a piacon változatlan formában a Volkswagen Passat. Szeptemberben azonban változik a helyzet, a középkategóriás modell jelentős átalakításon megy keresztül. A bemutató a Párizsi Autószalonon lesz, az átrajzolt szedán és kombi forgalmazása pedig még az év vége előtt megkezdődik.
A Passat komoly külső átrajzolásával hasonlóvá válik, mint a Volkswagen legújabb modelljei, így az új Touareghez és Polóhoz. Teljesen új orrot rajzolnak neki, a fényszórók, a hűtőmaszk, a lökhárító, de még a motorháztető is megváltozik. Hátul elsősorban a lámpákon van a hangsúly, amelyek a korábbi kerek formákról a szögletesre váltanak. Itt is megváltozik ugyanakkor a lökhárító, de lecserélik a külső visszapillantókat is. Összességében egy teljesen új autó benyomását kelti a felújított Passat
Az utastérben elsősorban az anyagminőség javításán és nem a formák átrajzolásán lesz a hangsúly, azonban a hírek szerint fontosnak tartja a VW, hogy javítson az autó hangszigetelésén.
Ahogy a Volkswagen-csoport más modelljei esetében, itt is eltűnik a régi 1,6-os szívómotor, az új alapmotor 1,2 literes, 105 lóerős turbós. A benzines kínálatban az ismert 1,4, 1,8 és 2,0 literes turbómotorok szerepelnek. Elképzelhető, hogy mindkét jelenlegi V6-os motor eltűnik a és az új Passat R-modellbe már az Audi A6-ban is szereplő, 3,0 literes, kompresszoros blokk kerül.
Dízelből nem változik a kínálat, 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú motorok közül lehet választani 105-170 lóerő közötti teljesítménnyel.
Hibrid és tisztán elektromos Passatokat is tervez a Volkswagen, ezek azonban csak 2015-re készülhetnek el és az alapot is már a következő, hetedik generációs modell adja, amely 2012 környékén jelenik meg. Ennek a típusnak a fejlesztése is folyik már. Az első tesztjárműveket már lefotózták a Nürburgringen. A mostaninak látszó Passat-karosszéria alatt az új padlólemez lapul. A B oszlop megtoldásából látszik, hogy a jelenleginél is hosszabb tengelytávval készül a kocsi.