Végre elkészült a Ferrari 599 GTO. Számos kiszivárgott hír után a Ferrari kiadta az első fotókat és információkat legújabb sportkocsijáról. A különleges jármű a Ferrari 599XX-en alapul, azon az autón, amelyet új fejlesztései tesztelésére talált ki az olasz gyár és amelyet csak versenypályán lehet használni. Ebből készült utcai variáns. 
.

A GTO-ban 670 lóerős a V12-es
Sportosabb az utastér is

Sportosabb az utastér is

Sportosabb az utastér is


Bár a GTO motorja ugyanúgy 6,0 literes, mint a többi 599-esben, de jóval erősebb. A V12-es blokk 620 helyett immár 670 lóerős. A maximális nyomaték 608 newtonméterről 620-ra nőtt. Ehhez az 599XX főtengelyét használják, illetve versenyautókon szokásos szívórendszert és új kipufogót terveztek.

Ahogy a versenyautóknál jellemző, a teljesítményfokozás mellett a tömegcsökkentés is fontos szerepet játszott az autó elkészítésénél. Könnyebb anyagok és vékonyabb üvegek használatával sikerült 85 kilót lefaragni az autó súlyából, miközben aerodinamikailag is módosítottak az autón. Új első spoiler, motorháztető, szárny és diffúzor került az 599-re, igazi különlegesség a féktárcsákra kerülő borítólemez, amely növeli a hűtést, de csökkenti a felniknél jelentkező turbulenciát.

Az 1605 kilósra fogyasztott autó a korábbinál is gyorsabb, sőt a leggyorsabb közúti Ferrari. 3,7 helyett 3,55 másodperc alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A feljavított 599 végsebessége 330-ról 335 km/órára emelkedett.

Új a diffúzor és apadlólemez

Új a diffúzor és apadlólemez

Új a diffúzor és a padlólemez


Nemcsak egyenesben gyors azonban a GTO, de például a Fiorano versenypályán 1 perc 24 másodperc alatt ér körbe, ami 2,5 másodperccel jobb, mint a hagyományos 599 GTB ideje, de veri az Enzót is. Mindez annak köszönhető, hogy az autó futóművét továbbfejlesztették, de egyúttal feszesebbre is hangolták. Új rugók és stabilizátorok biztosítanak nagyobb kanyarsebességet, ugyanakkor a lengéscsillapítókat vezérlő elektronikát is áthangolták.  

Az 599 GTO-t a legújabb, második generációs kerámia féktárcsákkal szerelik, amelyek nemcsak könnyebbek, de hatékonyabbak is, 32,5 méter alatt képesek megállítani a GTO-t 100 km/óráról.

A GTO (Gran Turismo Omologata) olyan autók hagyományait folytatja, mint az 1962-es 250 GTO, amely gyakori vendége volt az 1960-as évek versenyeinek, ma pedig az autógyűjtők álma. Az új GTO-t először a Ferrari kiemelt vevői nézhetik meg április 14-én a Modenai Katonai Akadémián. A nagyközönség számára április végén a Pekingi Autószalonon leplezik le. Összesen 599 darab készül belőle.