Félidejéhez ért az Audi TT második generációja, az autó ennek megfelelően kissé megújult. Ebből persze csak a szakavatottak vesznek észre bármit is, annyira visszafogottan dolgoztak a német autógyár formatervezői.

Sőt nagyon úgy tűnik, annál is kevesebbet. A közlemény szerint a TT és TT Roadster modellek új, sportosabb lökhárítóval készülnek a jövőben. Mi úgy látjuk, ez ugyanaz, ami eddig is elérhető volt az autókhoz, csak felárért az S-line csomagban. Most viszont mindenki megkapja. Újdonság viszont, hogy a hűtőmaszk matt fekete fényezésű és az eddig szintén feláras, LED-es nappali menetfény is az alapfelszereltség részévé vált.

Több az alumínium az utastérben
Sportosabb az új lökhárító

Sportosabb az új lökhárító

Sportosabb az új lökhárító


Hátul minimális módosítás történt a lámpákon, illetve megváltozott a diffúzor és nagyobbak lettek a kipufogó krómozott végei. Ezen túlmenően négy új színnel is bővült a kínálat a karosszéria tekintetében, kék, piros és kétféle szürke csatlakozott az eddigiekhez.

Az utastérben a formatervezők tovább növelték az alumíniummal díszített elemek számát. A pluszdíszítésből jut a kormányra, a középkonzolra és az ajtókra is. Vannak viszont olyan részek, amelyeket az eddigi fényes helyett visszafogottabb szürke borít. Három új színkombináció is készült a 2011-es modellévre, barna, szürke és piros. A bőrborítások jelentős mértékben csökkentik a nap melegítő hatását, így ha az autóval a tűző napon parkolnak, akkor sem forrósodik fel az utastér.

Más a diffúzor és kipufogó

Más a diffúzor és kipufogó

Más a diffúzor és kipufogó


Műszaki szempontból újdonság az új 2,0 TFSI motor bevezetése a TT kínálatába. Ez a motor az azonos nevű elődjét váltja a Magyarországon készülő sportkocsiban. A korábbi 200 helyett immár 211 lóerős. Kézi váltóval 6,1 másodperc alatt gyorsul százra a TT Coupé, végsebessége 245 km/óra. Átlagfogyasztása az előző modellel szemben 1,1 literrel javult, most 6,6 liter.

További újdonság, hogy eltűnik a kínálatból a 3,2 literes, V6-os motor. Marad viszont a 160 lóerős, 1,8 turbó benzines és a 170 lóerős, 2,0 literes TDI. Míg a 2,0 TFSI-hez feláras az összkerékhajtás, addig a TDI esetében ez az alapfelszereltség része, az 1,8 TFSI fronthajtású. A mostani átalakítás a TT sportmodelljeit, a TTS és TT RS modelleket csak kismértékben érinti, hiszen azok egyedi karosszériával készülnek.