A holnap kezdődő Lipcsei Autókiállításon leplezi le a Volkswagen az új Tourant, a gyár ma kiadta az első hivatalos információikat az autóról. Ez nem egy teljesen új modell, csak egy erős ráncfelvarrás.
A Touran eredetileg még 2003-ban mutatkozott be és korábban egyszer már átfazonírozták, most másodszor is nekiláttak. Megdolgoztak a pénzükért a tervezők, amellett, hogy az új Golfhoz, Polóhoz tették hasonlóvá a frontrészt, új LED-es lámpákat rajzoltak. Ami azonban igazán érdekes, hogy a karosszérián is változtattak. A harmadik oldalsó ablaknál eddig az övvonal egyesen futott, most emelkedik. Persze ennyi fejlesztési költséget be lehet vállalni, ahelyett, hogy teljesen új modellt hoznának létre.
Az utastérben a fő formák megmaradtak, de az időközben a VW háza táján történt változásokat ez a modell is megkapta. Így a Golfból ismert kormány és kapcsolók köszönnek vissza, miközben az anyagminőségen is javítottak. Az autó immár alapkivitelben hétüléses.
Ami a motorokat illeti, újdonság az 1,2 TSI megjelenése, a 105 lóerős motor a korábbi 1,6-ost nyugdíjazza. A benzines kínálatban még az 1,4 TSI választható 140-170 lóerő közötti teljesítménnyel.
Eltűnik a koros 1,9 TDI motor, helyette az újabb 1,6-os kerül a Touranba 90 és 105 lóerővel. A 2,0 literes dízel 140 és 170 lóerővel választható. A Touran BlueMotionben az 1,6-os erősebb motorja szerepel, amellyel mindössze 4,6 literes átlagfogyasztás mellett használható az autó.
Az új Touranba továbbfejlesztett parkoló automata kerül, amely nemcsak az úttal párhuzamos, de a merőleges helyekre is bekormányozza önállóan az autót. Ugyanakkor ez az első egyterű, amit dinamikus fényszóróval is felszerelnek. Panoráma tetőablak és tolatókamera is elérhető hozzá.
Az autó piaci bevezetése ősszel kezdődik.