Hosszú ideig a Subaru Impreza lépcsőshátú kialakítású volt, ám a jelenlegi, 2007-ben bemutatott generáció már a Nyugat-Európában sokkal kedveltebb ferdehátú elrendezést követte. Ennek megfelelően a csúcsváltozata a sok rali versenyautónak alapot adó WRX STI is ötajtósként mutatkozott be.

Az egyszerűbb WRX is kiszélesített kasztnit kap
305 lóerős a motorja

305 lóerős a motorja

305 lóerős a motorja


Idén azonban visszatért a szedán vonulat. Az ötajtóst is megtartva, a Subaru az éppen zajló New York-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezte a WRX STI szedán kivitelét. A lényeg változatlan, boxer elrendezésű turbómotor állandó összkerékhajtással párosítva, amelyben a központi differenciálmű beállítását módosíthatja a vezető az utastérből. A 305 lóerős motorhoz hatfokozatú, manuális sebességváltó tartozik. 

Nemcsak a szedán jelenti az újdonságot, de a 2011-es modellévre a korábbi sportmodellt is továbbfejlesztették. Az új modellt ismételt teszteknek vetették alá a németországi Nürburgring versenypályán és Japánban is. A futóművét finomhangolták, így az autó úttartása minden eddiginél jobb lett. A kissé átrajzolt lökhárítók mellé az utastér díszítésén is igazítottak.

Újra van nagyszárnyú Subaru

Újra van nagyszárnyú Subaru

Újra van nagyszárnyú Subaru


Emellett az Egyesült Államokban létező, 265 lóerős WRX modellek – négy- és ötajtós egyaránt – is megkapják a WRX STI szélesített karosszériáját, szélesebb nyomtávú futóművét, szélesebb abroncsait.