2013-ig a PSA Peugeot Citroën 175 millió eurót fektet be az észak-franciaországi La Française de Mécanique üzemében, egy új háromhengeres turbó-benzinmotor gyártásának előkészítésére. Jelenleg már fejlesztés alatt áll a PSA új háromhengeres motorcsaládja, amelyet a mostani döntésnek megfelelően kissé módosítva turbós kivitelben is elkészítenek.

Az új, különösen alacsony szén-dioxid-kibocsátású háromhengeres motorcsalád a következő kivitelekből áll majd: 1,0 és 1,3 literes szívómotor, amely a Trémery üzemben készül, 2012-től, évi 640 ezer darabos kapacitással, illetve egy 1,2 literes, turbófeltöltős benzinmotor, amelyet Douvrin gyárt 2012-től, évi 320 ezres szériában. Az egyik felhasználó várhatóan a Peugeot 107 utódja lesz, amelynek megjelenése szintén ekkorra tehető, ugyanakkor a C3 is profitálhat belőle, a turbós kivitel pedig a következő C4-ben is szerepelhet.

A Peugeot 107 utódjába kerülhet
A MINI-ben is van közös 1,6-os motor

A MINI-ben is van közös 1,6-os motor

A MINI-ben is van közös 1,6-os motor


A La Française de Mécanique üzemegység jelenleg a Peugeot és Citroën modelleket látja el benzin- és dízelmotorokkal, köztük a BMW csoporttal közösen kifejlesztett, 1,6-os benzinmotorral. 

Az 1969-ben létrehozott La Française de Mécanique a PSA Peugeot Citroën és a Renault 50-50 százalékos közös vállalata, 3400 alkalmazottal. Gépei és összeszerelő sora napi 6200 motort állítanak elő. 2009-es össztermelése 1,3 millió darab volt, ebből 942 ezer a PSA Peugeot Citroën részére.