Új motorokkal és sebességváltóval bővíti a Q7 kínálatát az Audi. Két benzines és egy dízelmotor szerepel az újdonságok között, miközben a korábbi 3,6 és 4,2 literes benzinesek kikerülnek a kínálatból.
Az új benzines motor 3,0 literes, amely az A6 és S4 modellekből már ismerős lehet. A kompresszorral és két töltőlevegő-hűtővel megtámogatott motor kétféle változata kerül a nagy szabadidő-autóba. Az egyik 272 lóerős, amellyel 7,9 másodperc alatt gyorsul százra a Q7, végsebessége pedig 222 km/óra.
Van azonban egy erősebb kivitel is. Ez esetben a teljesítmény 333 lóerő, amivel egy másodperccel jobb sprintidőre és 245 km/órás tempóra is képes a nem épp apró testű jármű. Érdekesség, hogy a pluszteljesítmény nem jár nagyobb fogyasztással, mindkét autó 10,7 literes átlagfogyasztással teljesíti a szabványos EU-ciklust.
Mindez összehasonlítva a korábbi 3,6 FSI és 4,2 FSI benzinmotorokkal, amelyeket leváltanak 1,4, illetve 2,0 literes üzemanyag-spórolás 100 kilométerre vetítve.
Az új fejlesztésű 3,0 TDI a harmadik új motor a Q7-ben. Eddig is volt ugyanilyen elnevezésű motor, sőt a teljesítménye is a mostanival megegyező 240 lóerőt mutatott. Ám az új variáns 1,7 literrel takarékosabb, 7,4 litert fogyaszt átlagosan. Jobban gyorsul: 8,5 másodperc helyett 7,9 is elég százig, végsebessége 210-ről 215 km/órára emelkedett.
Ebből a motorból ezúttal is kérhető úgynevezett Clean, vagyis tiszta variáns, amely a beépített DeNox-katalizátornak is köszönhetően nemcsak az EU5-ös, de a 2014-ben életbe lépő EU6-os normáknak is megfelel. A tisztaságnak ára is van, kicsit rosszabb a gyorsulás és egy literrel magasabb a fogyasztás.
A Q7 dízelkínálatának másik motorja, a 4,2-es nem teljesen új, de azon is dolgoztak. Marad a 340 lóerős teljesítmény, viszont a fogyasztása 9,9 literről 9,2-re javult. Ebben szerepe van annak is, hogy mostantól ehhez és a Q7 V12 TDI-n kívül mindegyik variánshoz új nyolcfokozatú, automata váltó kapcsolódik. Ez önmagában öt százalékkal csökkenti a fogyasztást.