A szervezők a rali központjaként is üzemelő pendiki szervizparktól 28 kilométerre jelöltek ki egy 4,75 kilométeres szakaszt a próbához. A leggyorsabb az utóbbi két versenyt megnyerő és az összetettben is élen álló Sebastien Loeb (Citroën) volt. A címvédő 2004-ben és 2005-ben nyert már itt, de az utóbbi években a Ford pilótái voltak a sikeresebbek.
Loeb mögött csapattársa, Dani Sordo volt a második, míg a Ford első számú versenyzője Mikko Hirvonen a harmadik. Mögötte a Solberg fivérek szerepelnek a listán.
„Nagy kihívás, nehéz verseny vár ránk” – mondta Petter Solberg. „A szakaszok gyorsak, de a kövek miatt igen nehezek. Azt gyanítom, fogunk néhány defektet látni, főként a szombati szakaszokon.”
Kimi Räikkönen ezúttal egészen jól kezdett, hetedik idejével több nála jóval tapasztaltabb pilótát is maga mögé utasított. „A pályák szélesek és gyorsak, ami kedvezhet Kiminek” – mondta Kaj Lindström, a pilóta navigátora. „Az egyetlen gond az eső lehet, persze ez mindenkinek azonos, ha esik, akkor nagyon csúszóssá válnak a pályák, ami nem lesz túl szép.”
A 2007-es Forma-1-világbajnok az előző versenyen Jordániában szerezte meg első pontjait, amelyek számát tovább növelheti Törökországban, ha a legjobb tíz között végez.
A shakedown idők:
S. Loeb, Citroën 2.30,8
D. Sordo, Citroën 2.31,1
M. Hirvonen, Ford 2.31,7
H. Solberg, Ford 2.32,2
P. Solberg, Citroën 2.32,5
S. Ogier, Citroën 2.32,5
K. Räikkönen, Citroën 2.33,1
J-M. Latvala, Ford 2.33,1
F. Villagra, Ford 2.33,7
M. Wilson, Ford 2.35,2
K. Block Ford 2:38.5
A Török-rali első versenynapjának programja (2010. 04. 16.) |
Start Pendik 08.00
SS1 Darlik 1 15,66 km 09.03 Serv A Pendik (30 perc) 12.27 SS5 Darlik 2 15,66 km 14.00 Serv B Pendik (45 perc) 21.30 Total 98,42 km |