SS10 Göçbeyli 1 18.17km
SS11 Ulupelit 1 12.98km
SS12 Bozhane 1 14.59km
SS13 Riva 1 27.17km
Szerviz Pendik
SS14 Göçbeyli 2 18.17km
SS15 Ulupelit 2 12.98km
SS16 Bozhane 2 14.59km
SS17 Riva 2 27.17km
Bár elsőként rajtolt, ami egy murva versenyen általában hátrány, úgy tűnt, hogy a tegnap megszerzett első helyet szombaton is tartani tudja Sebastien Ogier. A Citroën Junior-csapat pilótája öt szakasz után is még vezetett a gyári Citroënek és Fordok előtt, ám a 15. szakaszon fordult a kocka.
„Gondunk volt a gumival” – mondta a fiatal francia. „Mintha felrobbant volna. Teljesen lehetetlen volt irányítani az autót, lecsúsztunk az útról. Megálltunk és kicseréltük a kereket.” Az akció három percébe került Ogier-nek, amely után az ötödik helyre esett vissza.
Nála is rosszabbul járt Jari-Matti Latvala: a Ford finn pilótája már a mai nyitószakaszon egy kilométer után összetörte autóját. Az aszfaltos részen lecsúszott az útról, nekiment a pályát szegélyező töltésnek, majd felborult és tetőn landolt a Focus-szal. A versenyzők sértetlenül megúszták, de az autó orra komoly sérüléseket szenvedett és a motor sem üzemelt fényesen. Bár továbbment, csak nagyon lassú tempóval tudott haladni, és további három gyorsaságit kellett így teljesítenie, mire a szervizben újra összerakták a Focust. 18 perc hátrány begyűjtve a 17. helyre került, de délután a 12. helyig küzdötte vissza magát.
Akit semmi sem befolyásolt ma, az Sebastien Loeb. Tegnap megígérte, ma betartotta: örült tempóban hajtott. A francia délelőtt ledolgozta hátrányát, majd a 15. szakaszon át is vette a vezetést. A hatszoros világbajnok ma három szakaszon is a leggyorsabb volt, az ötödik helyről, 24 másodperc hátrányból kezdett és nap végére már 16 másodperces előnyt autózott össze. Komoly!
Holnap viszont az első helyről fog indulni, ami hátrányt jelenthet számára, feltéve, ha a ma délutánhoz hasonlóan nem fogja eső áztatni a pályákat, mert akkor mindenkinek ugyanúgy csúszik majd.
„Nagyon keményen hajtok a verseny kezdete óta” – mondta Loeb. „Ma úgy tűnt, nem volt különbség a rajthelyek között, holnap talán nagyobb lehet az eltérés. Én azonban boldog vagyok ott, ahol állok jelenleg. Lehet, hogy nem lesz könnyű, de megpróbálunk nyerni.”
A címvédő mögött a szintén remeklő Petter Solberg áll, alig egy másodperccel megelőzve Mikko Hirvonent, a Ford első számú versenyzőjét. Mindketten két-két gyorsaságin bizonyultak verhetetlennek ma. Még ők is könnyedén nyerhetnek. Sőt Dani Sordo – a másik gyári Citroën vezetője – is esélyes a dobogóra, hiszen mindössze öt másodperccel üldözi Hirvonent.
Kimi Räikkönen bár nem hajt eszeveszett tempóban és az élmezőnytől fényévekre van, de kitartása – és a többek kiesése – nyomán már a hatodik helyen áll. Előnye fél perc a Federico Villagra előtt, ami elég lehet, hogy holnap meg is őrizze ezt a helyet. Matthew Wilson is valószínűleg már csak sétaautózik egyet holnap, mert az utolsó szakaszon szerezett defekttel már Willagráról is egypercnyire van. Ken Block a pénteki kiesés után szombaton újra versenybe szállt, de az utolsószakaszon megint összetörte versenyautóját.
Igazi érdekessége volt, hogy a csapatok szerették volna elérni a szervezőknél, hogy töröljék a 17. gyorsaságit. Szerintük ugyanis a 13-ikkal azonos pálya annyira köves, sziklás, hogy borzasztó károkat okoz az autókban. Mint mondták képesek rajta gyorsan menni, de több tízmillió forintos kár keletkezik a kocsikban. A szervezőket nem érdekelte a csapatok anyagi helyzete, megtartották a szakaszt.
Ugyanakkor a pilóták szerint a szervezők a pályabejárás után változtattak a szakszokon. Sebastien Loeb és Mikko Hirvonen is arról panaszkodott, hogy nem azzal találkoztak, mint ami az itinerükben szerepelt. Hiányoztak kanyarok, partfalat húztak. A szervezők viszont azt mondják csak nagyobb köveket szedtek ki az útról kézzel. Hirvonen szerint ha a szervezők azt állítják nem változtattak a pályán, akkor hazudnak.
A 2010-es Török-rali második napjának eredménye (2010.04.17):
1. Sebastien Loeb Citroën 2h19m13.5s
2. Petter Solberg Citroën + 16.2s
3. Mikko Hirvonen Ford + 17.3s
4. Dani Sordo Citroën + 22.4s
5. Sebastien Ogier Citroën + 3m21.0s
6. Kimi Räikkonen Citroën + 4m37.5s
7. Federico Villagra Ford + 5m10.1s
8. Matthew Wilson Ford + 6m16.6s
9. Ott Tanak Mitsubishi + 14m33.6s
10. Dennis Kuipers Ford + 17m16.2s