SS18 Deniz 1 16.76km
SS19 Mudarli 1 21.32km
SS20 Ballica 1 19.22km
Szerviz Pendik
SS21 Deniz 2 16.76km
SS22 Mudarli 2 21.32km
SS23 Ballica 2 19.22km
Össztáv 114.60km
Úgy vágott neki a mezőny a Török-rali zárónapjának, hogy bár Sebastien Loeb (Citroën) állt az élen, de hárman is lőtávolban voltak – Petter Solbergnek, Mikko Hirvonennek és Dani Sordónak sem lehetetlen ledolgozni 15-20 másodperc hátrányt hat szakasz alatt.
Csakhogy reggelre kiderült, hogy nem hat, csak négy szakasz vár a mezőnyre, mivel a szervezők az első két szakaszt törölték: az este lehullott csapadék versenyzésre alkalmatlanná tette a pályákat. Ez csökkentette az üldözők esélyeit. Nemcsak ezzel segített az időjárás a francia címvédőnek, de az éjszakai eső nyomán már nem jelentett hátrányt elsőként rajtolni. A mai harmadik, már megtartott gyorsaságin Loeb hajtott a leggyorsabbként.
Sőt, ez a szakasz megpecsételte Mikko Hirvonen győzelmi esélyeit is, miután a Ford versenyzője 1,5 kilométerrel a rajt után egy csúszós jobbkanyarban túl szélesen fordult, megütve a bal hátsó kereket. A gumi 10 kilométerrel később adta meg magát, teljesen szétverte a Focus sárvédőjét, porral töltve meg a versenyautó utasterét.
„Abban a reményben kezdtem ma reggel, hogy harcolhatok a második helyért, vagy akár a győzelemért. Keményen hajtottam, mert miután a törölték az első két szakaszt ez volt az egyetlen esélyem, hogy felzárkózzam” – mondta Hirvonen. „Ha pedig valóban nyomod neki, akkor ilyen dolgok megtörténnek.”
Közel 50 másodpercnyi hátrányt gyűjtött össze a finn, aki az eset után visszacsúszott a negyedik helyre. Ám nem tanyázott ott sokat, mert a rövid ideig magát dobogósnak mondható Dani Sordo a 21. szakaszon kiesett: eltalált egy sziklát és eltört a Citroën C4 WRC lengéscsillapítója.
Egyedüli üldözőként így Petter Solberg maradt, aki szintén bepróbálkozott. „Megpróbáltam reggel, de amikor kicsúsztunk és eltaláltunk egy fát, akkor azt mondtam, akkor ezt most inkább hagyjuk” – nyilatkozta és ezután inkább a biztos célba érkezésre figyelt. Nem is tette rosszul. A Törökországban öt szakaszt is megnyerő norvég pilóta immár sorozatban a harmadik versenyen állhat dobogóra. Privát versenyzőként a második helyre jött fel a pontversenyben. Ez azért nem semmi.
Ennél csak Sebastien Loeb teljesítménye kiemelkedőbb, aki a svédországi első versenyen szerezett második helye után sorozatban három győzelmet autózott ki, miután vasárnap a megrendezett négyből három szakaszon nem volt nála gyorsabb. Ez a hatszoros világbajnok 57. futamgyőzelme a rali-vb-n. Sikerével tovább növelte előnyét az egyéni pontversenyben is.
Kiemelkedően eredményesnek könyvelheti el a Citroën Junior csapat a Török-ralit, hiszen pilótái a negyedik és ötödik helyet szerezték meg. „Majdnem tökéletes hétvége volt, eltekintve a defekttől, de ez is része a ralinak” – mondta a francia pilóta, aki első helyről csúszott hátra, de végig remek teljesítményt nyújtott.
Kimi Räikkönen ötödik világbajnoki futamán egészen az ötödik helyig jutott, úgy, hogy csatában volt a jóval tapasztaltabb Federico Villagra és Matthew Wilson ellen, akiket meg is előzött.
„Ez egy jó hétvége volt számunkra – nem voltak nagy hibáink és semmi gond az autóval” – értékelt Räikkönen „Na persze két helyet annak köszönhetünk, hogy mások kiesetek, de ez is benne van és azt hiszem, mi fejlődtünk.”
A Ford gondjait valamelyest enyhíti Jari-Matti Latvala, aki tegnap ugyan összetörte autóját és nagy hátrányt szedett össze, de végül feljött a nyolcadik helyre. Így egyéniben is szerezhet pontot, amellett, hogy Dani Sordo kiesésével a csapatverseny is relatív jól alakult számukra.
A 2010-es Török-rali végeredménye:
1. Sebastien Loeb Citroën 3h01m38.7s
2. Petter Solberg Citroën + 54.5s
3. Mikko Hirvonen Ford + 1m43.4s
4. Sebastien Ogier Citroën + 3m46.0s
5. Kimi Raikkonen Citroën + 6m44.3s
6. Federico Villagra Ford + 7m56.7s
7. Matthew Wilson Ford + 8m29.8s
8. Jari-Matti Latvala Ford + 19m44.2s
9. Dennis Kuipers Ford + 23m22.2s
10. Aaron Burkart Suzuki + 27m04.7s
A rali-világbajnokság állása négy futam után:
Egyéni:
1. Sebastien Loeb 93 pont
2. Petter Solberg 53
3. Mikko Hirvonen 52
4. Jari-Matti Latvala 47
5. Sebastien Ogier 45
6. Dani Sordo 24
7. Matthew Wilson 22
8. Federico Villagra 20
9. Henning Solberg 18
10. Kimi Räikkonen 14
Csapatok:
1. Citroen Total World Rally Team 126 pont
2. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team 111
3.Citroen Junior Team 75
4. Stobart M-Sport Ford Rally Team 56
5. Munchi’s Ford World Rally Team 26