Milano néven mutatta be legújabb tanulmányautóját a Volkswagen. A jármű egy taxi. Az autót zöldre és feketére festették Milánó tiszteletére, ahol korábban hasonló színű taxik futottak. Persze nemcsak az olasz város zsúfolt forgatagában, de Berlin, New York, Peking, London, Moszkva és Tokió közlekedésében is szerepet szán autójának a Volkswagen.

Samba busz az 1950-es évekből
Samba busz az 1950-es évekből

Samba busz az 1950-es évekből

Samba busz az 1950-es évekből


A Milano Taxi erősen emlékeztet a még 2007-ben bemutatott space up! tanulmányra, amely a Volkswagen kisautók következő generációját vetítette előre. Az új koncepció stílusában hasonlít az 1950-es VW Samba Buszra, a formája és a tetőn kialakított ablakok is ezt az érzést erősítik. A Milano Taxi 1,60 méter magas, 3,73 méter hosszú, illetve 1,66 méter széles és mindössze kétajtós. Jobb oldalon a sofőr szállhat be, míg az utasoknak a járda felől alakítottak ki beszállási lehetőséget. Ez az ajtó tolóajtószerűen, de tengely körül elfordulva nyílik, de előre.  

A vezető mellett nincs ülés, ide kerülhetnek a hátul helyet foglaló utasok csomagjai. Az utasok ülése így szinte teljesen hátra kerülhetett, igazán nagy helyet szabadon hagyva a lábaknak. Jobb hátul akár ki is nyújthatja a lábát a kuncsaft, de a sofőr mögött is a luxuslimuzinoknak megfelelő lábhely van. 

Jobb hátul szállhatnak be az utasok

Jobb hátul szállhatnak be az utasok

Jobb hátul szállhatnak be az utasok


A taxi nem csak kényelmes közlekedési eszköz az utasoknak, de egyben a munkaeszköz a vezetőnek. Ezért a Volkswagen kiemelten törekedett a Milano Taxi optimális kialakítására ezen a területen is.

A fejlesztési munka egyik eredménye egy 8 nyolccolos érintőképernyő. Innen a vezető számos funkciót működtethet, illetve információkat kaphat azon keresztül. Ebben van a taxióra, a fedélzeti számítógép, navigációs rendszer, a taxirádió, a telefon, megtudható a motor és az akkumulátorok állapota, hírek a regionális eseményekről és az időjárásról, illetve nyitható az utastér felőli ajtó is. 

A jármű tetején kialakított taxilámpa zölden világít, ha a jármű szabad, piros, ha foglalt és fehéren ég ha a sofőr, illetve az autó éppen pihen. 

A csomagok a sofőr mellé kerülnek

A csomagok a sofőr mellé kerülnek

A csomagok a sofőr mellé kerülnek


A Volkswagen taxit villanymotor mozgatja. Ennek egyenletes teljesítménye 68 lóerő, ugyanakkor 115 lovas csúcsra is képes. A lítiumion akkumulátorok miatt 1500 kilogrammra hízott autó 120 km/órás csúcssebességre képes. A telepek egyetlen feltöltésével 300 kilométert képes megtenni.

A Volkswagen közleménye szerint az autó nemcsak azt mutatja meg, merre tart a Volkswagen formatervezése, de hírnöke a 2013-ban érkező sorozatgyártású villanyautónak is.