Összesen 870 000 egyterűjét kényszerül visszahívni a Toyota Észak-Amerikában. Az önkéntes szervizakció az Egyesült Államokban 600 ezer, Kanadában 270 ezer Sienna típusú egyterűt érint. A gond a korrózió, ami akkor jelentkezhet, ha a családi autó sokat fut erősen sózott utakon, havas körülmények között.
Magyarországi autót nem érint
A rozsdásodás a pótkerék tartókábelét támadja meg és amennyiben a rögzítés átrohad, a pótkerék kieshet. A Toyota az 1998 és 2010 között gyártott modellek tulajdonosait várja a márkaszervizekbe. A típust hazánkban nem forgalmazta a gyár, a nagy egyterű szürkeimportja sem jellemző, ezért itthon nincs teendő az ügyben.
Nemrég megírtuk, hogy a Consumer Reports stabilitási problémát tárt fel a Lexus GX 460 terepjárónál, ami szerintünk bármely más alvázas, magas súlypontú dzsippel reprodukálható lenne. Korábban a Toyota 8,4 millió autót rendelt a márkaszervizekbe a gázpedállal és a szőnyeg rögzítésével kapcsolatos gondok miatt. A Toyota működtet egy, a visszahívásokkal kapcsolatos weboldalt is, érdemes körülnézni, érdekes anyagok és videók vannak fent.