A Toyota 34 ezer Lexus GX 460 terepjárót hív vissza világszerte, hogy elvégezze a szükséges módosításokat a gépkocsi stabilitásának javítása céljából – közölték a cégnél kedden.
A japán autógyár éppen egy héttel ezelőtt hozta nyilvánosságra, hogy leállítja a Lexus GX 460 terepjárók forgalmazását az Egyesült Államokban, miután egy befolyásos amerikai fogyasztóvédelmi magazin stabilitási hibákat tárt fel a tesztvezetés során. A cég keddi közlése szerint a visszahívott autóknál frissítik azt a szoftvert, ami a járművek menetstabilizáló elektronikáját irányítja. Som Ferenc, a Toyota Motor Hungary Kft. kommunikációs igazgatója arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a lépés magyar autókat nem érint, és Európán belül is csak Orosz- és Franciaországban értékesítették ezeket a modelleket.
Az amerikai Consumer Reports magazin a tesztvezetés során azt tárta fel, hogy a gépjármű nagy sebességnél, 90 kilométer/óra felett történő hirtelen irányváltáskor – kisebb, mint 90 fok – kisodródhat, legvégső esetben felborulhat.
Som Ferenc elmondta, hogy az ilyen jellegű tesztvezetés végrehajtásához már átlagon felüli vezetői ismeretek szükségesek. Tény azonban, hogy a Toyota meghallgatta a magazin véleményét és további lépésre szánta el magát. A visszahívási kampány a 2009. november végétől 2010 áprilisáig gyártott modelleket érinti, a Toyota japán központjából kedden küldik meg az alvázszámlistát az európai központoknak.
A kommunikációs igazgató ismertette, hogy a visszahívás 13 000 darab Lexus GX 460 és 21 000 darab Land Cruiser Prado 150 terepjárót érint. Ezeket nagyrészt Észak-Amerikában, Ománban, Szaúd-Arábiában, Kuvaitban, az Egyesült Arab Emírségekben, Oroszországban és néhányat Franciaországban értékesítették – mondta a kommunikációs igazgató.
A Toyota ősz óta világszerte több mint 8 millió autóját rendelte vissza különféle meghibásodások kockázata miatt.
Forrás: MTI