A sofőrös autók első számú piacán, Kínában, a Peking Autószalonon leplezte le az Audi az A8 új nyújtott változatát. Az autó a normál változathoz képest 13 centiméterrel hosszabb, azaz 5267 milliméteres. Tekintve, hogy a bővítés a hátsó utasok kényelmének növelése érdekében történt, a toldás is az első ajtó mögött került be, így a tengelytávolság 3122 milliméterre bővült. 

Háttal is ülhetünk az új Audiban 1
Háttal is ülhetünk az új Audiban 19


Az új luxusautó hátul két elektromos mozgatású, hűtött-fűtött fotellel várja a tulajdonost, de természetesen a levegő hőmérséklete is személyre szabható. A hangzásról 1400 wattos, 19 hangszórós hifi gondoskodik. Érdekesség, hogy a jobb első ülés háttámláján úgynevezett tolmácsülést is kialakítottak. Ha az anyósülésen nem ül senki és előretolják, a hátából kihajtható egy kis ülőalkalmatosság.

Amellett, hogy a nyújtott változat elérhető az A8 normál modelljeinél alkalmazott benzin- és dízelmotorokkal, az autóval egy időben bemutatkozik a 12 hengeres V motor is. Az előző generációban használt motort jelentősen átdolgozták a fejlesztés során. A hengerűrtartalma 6,3 literre nőtt, de ezzel párhuzamosan a teljesítménye 500 lóerőre (+50 LE), nyomatéka 525 newtonméterre emelkedett. 

Háttal is ülhetünk az új Audiban 20


Az A8 L W12 képes rá, hogy 4,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órát, végsebessége 250 km/óra. Fogyasztása a nagyobb teljesítménye ellenére 1,6 literrel csökkent, az európai szabvány szerint átlagosan 13,6 liter. A motorhoz nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik, a kocsi összkerékhajtású.

Az A8 ellenfelei egyértelműen a Mercedes S600 és a BMW 760i.