A Fiat-csoport tegnap bemutatta a 2014-ig tartó időszak üzleti terveit és a tervezett modelleket. Ebből azt is megtudhatjuk, mi várható a Ferrarinál a következő években. Az olasz sportkocsigyár két alapvető kategóriába sorolja autóit: extrém teljesítményű, illetve sokoldalú modellek. Vagyis előbbiek elsősorban sportkocsik, utóbbiak a hétköznapokon jobban használhatóak. A két csoporton belül az ár szerint is differenciálnak a 230 ezer euró alatti, illetve ennél drágább modellek között.

A Ferrari jövője
Természetesen lesz belőle roadster

Természetesen lesz belőle roadster

Természetesen lesz belőle roadster


A következő években mind a négy kategóriában várható újdonság. 2011-ben érkezik a 458 Italia Spider. A vászontetős sportkocsi ugyanazt a 4,5 literes, V8-as motort kapja, akár a zárt kivitel. Az 570 lóerős motorhoz hétfokozatú, duplakuplungos váltó kapcsolódik. A nyitható tetővel természetesen drágább lesz a kétüléses sportkocsi.

Új csúcsmodell jövőre

Szintén jövőre kerül piacra a Ferrari jelenlegi csúcsmodellje, a 612 Scaglietti utódja. Az F151 kódjelű modell a jelenleginél hosszabb tengelytávolsággal készül, amellyel nemcsak a stabilitást és a kényelmet sikerül javítani, de az utastér is tágasabb lehet, ami egy 2+2 üléses autónál nem elhanyagolható. A csúcsmodellnek továbbra is V12-es motorja lesz, teljesítménye várhatóan 640 lóerő körül lehet majd.

A legdrágább utcai Ferrari lehet

Az 599 utódja hibrid lehet

Az 599 utódja hibrid lehet

Az 599 utódja hibrid lehet


2012-re tervezi a Ferrari, hogy utódot készít a Ferrari 599 GTB-nek. Az egyelőre F152-nek hívott autó minden valószínűség szerint hibrid hajtást rejt majd, ahogy a nemrég a Genfi Autószalonon kiállított tanulmány mutatta. Érdekesség, hogy várhatóan ez lesz a Ferrari hagyományos kínálatának legdrágább modellje, a 612 esetében ugyanis árcsökkentést hajt végre az olasz autógyár.

2013-ban új változat készül a Ferrari Californiából is. Ennek egyelőre csak a nevét tudni: California M. Saját feltételezésünk szerint az M (modificata) a típus erősen módosított változata lehet, hiszen az 1984-es Testarossa (512 TR) később 512 M néven élt tovább.

Utód az Enzónak

400 darab készült belőle

400 darab készült belőle

400 darab készült az Enzóból


A legizgalmasabb hír azonban az, hogy a Ferrari már dolgozik az Enzo utódján. Az exkluzív szupersportkocsi 2012-ben érkezik. Az új modellt a 2007-es Millechili tanulmány nyomán fejlesztik. A Millechilit az Enzo 660 lóerős motorjával szerelték, de olyan menetteljesítményre volt képes, mintha az Enzo 800 lóerős lenne, hiszen 365 kilogrammal könnyebb volt.

Az új Enzóba a pletykák szerint nem V12-es szívó-, hanem V8-as turbómotor kerül, várhatóan 680 lóerős teljesítménnyel. A Ferrari csúcstechnikáját képviselő modellből mindössze 400 darab készül.