Rekordnyereségre tett szert a dél-koreai Hyundai az idei első negyedévben annak köszönhetően, hogy felfutott az értékesítés, főként a feltörekvő piacokon, Indiában és Kínában. Ugyanakkor a Hyundai 2010 januárja és márciusa között összesen 100 758 autót értékesített Európa országaiban. Ez az eredmény abszolút rekord a márka mindenkori negyedéves eladási adatainak sorában 1978 – a Hyundai európai importjának elindítása – óta.

A Hyundai eladásai 2010 első negyedévében európai csúcsot döntöttek, így a márka minden eddiginél nagyobb, 2,7 százalékos részesedést ért el az európai piacon.

A konszern adózott eredménye 1,13 ezer milliárd wonra (198 milliárd forint) nőtt, ami ötszöröse az egy évvel korábbinak. Ekkora negyedéves nyeresége még sohasem volt a piacvezető dél-koreai vállalatnak. A bevétel 40 százalékkal 8,4 ezer milliárd wonra emelkedett. Január-március között a Hyundai és a hozzá tartozó Kia modellekből 842 ezer darabot adtak el világszerte, 37 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Forrás: MTI