A Toyota hétfői közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt világszerte összesen 876 ezer járművet adtak el, ami éves összevetésben 26,3 százalékos bővülés. A hazai piacon 37,2 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 40,7%-kal nőttek az eladások, pedig ott hívták vissza a legtöbb autót a sorozatos meghibásodások miatt. 

A kiugró eredményt ugyanakkor részben az magyarázza, hogy egy évvel ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el az egész világon. Idén januárban 15,3 százalékkal, februárban 13 százalékkal több autót adtak el az egy évvel korábbinál.

Hazánkban a Toyota nem forgalmazta a Siennát, amely a Camryre épül
A visszahívások ellenére szárnyal a Toyota 13


A gázpedálokkal, szőnyegekkel, fékrendszerekkel, szervokormányokkal és egyéb alkatrészekkel és felszerelésekkel kapcsolatos problémák miatt a Toyota közel 10 millió autót hívott vissza javításra az utóbbi pár hónapban, és április elején az amerikai kormány rekord összegű, 16,4 millió dolláros büntetést szabott ki a társaságra.

A Toyota fizet, de hangsúlyozza, nem igaz a büntetés alapjául szolgáló hatósági megállapítás, amely szerint a japán cég hónapokig titkolta, hogy előfordulhatnak meghibásodások egyes modelleknél.

Forrás: MTI