A Mitsubishi Motors Corporation és a PSA Peugeot Citroën új együttműködési megállapodást jelentett be egy szabadidő-autó gyártásáról. Ennek értelmében a Mitsubishi ASX (Japánban RVR) platformjának felhasználásával fejlesztenek ki egy közepes szabadidő-autót a Peugeot és a Citroën márka számára.

A fő részegységeiben megegyező, de a Peugeot, illetve Citroën márka meghatározó stílusjegyeivel felruházott modelleket 2012 elején vezetnék be Európában A négy-, illetve kétkerék-hajtású változatban gyártott Peugeot és Citroën járművekből várhatóan évente 50 000 példány készül majd a két márka számára.

Az 1,6-os turbódízel bekerül
Az 1,6-os turbódízel bekerül

Az 1,6-os turbódízel bekerül

Az 1,6-os turbódízel bekerül


A megállapodás szerint a PSA Peugeot Citroën a csoport 1,6 HDi motorját használja fel saját modelljeihez. A cél 123 gramm CO2-kibocsátás kilométerenként, ami 4,7 literes fogyasztást jelent a kétkerék-hajtású változat esetén. Az autók a VW Tiguan ellenfelei lesznek. 
 
Nem véletlen, hogy a PSA a szabadidő-autók felé nyit, felmérések szerint a szegmens 2015-ig várhatóan közel 60 százalékkal növekszik majd világszerte.

Ez a negyedik együttműködési megállapodás a két partner között. Az elsőt 2005-ben kötötték a Mitsubishi Outlander, a Peugeot 4007 és a Citroën C-Crosser szabadidő-modellek gyártására, ezt követte az Oroszországban frissen felavatott, új közös gyártóüzem létesítése. A harmadik megállapodás a Mitsubishi I MiEV alapján kifejlesztett Peugeot iOn és Citroën C-Zéro elektromos autókról szól, amelyeket 2010 végétől kezdenek forgalmazni Európában.