A fejlődő piacok számára egy új szedánt fejleszt a Volkswagen. Az autó a Polo külső jegyeit örökli majd, de egy egészen új autóról van szó. A jármű tengelytávolságát 50 milliméterrel megtoldják, így hátul is tágas hely jut majd az utasoknak, ugyanakkor a hátsó túlnyúlás bővítésével a csomagtartó bőséges lehet. 500 literesnek várható.

Ilyen lehet ha utcára kerül
Ilyen lehet ha utcára kerül

Ilyen lehet ha utcára kerül

Ilyen lehet, ha utcára kerül


A legújabb hírek szerint az autót Vento néven – amely portugálul és olaszul is szelet jelent – forgalmazzák majd. 1992 és 1998 között már használta ezt a nevet a VW, akkor egy, a Golf alapjaira épített szedánt takart, amely a Jettát váltotta. A Ventót és az azt követő Borát az USA-ban mindvégig Jetta néven árulták, majd a legújabb 2005-től kapható, Golf alapú szedánt már Európában is Jettaként forgalmazzák, így nincs akadálya a Vento újbóli bevezetésének. 

Már csak azért sem, mert a Vento és a Jetta eltérő szegmensnek készül. A Vento első számú piacai nem a fejlett nagy vásárlóerejű piacok, hanem India, Dél-Amerika, Kína, Oroszország, valamint Kelet-Európa lesznek. 

Tágas utastérrel és méretes csonagtartóval

Tágas utastérrel és méretes csonagtartóval

Tágas utastérrel és méretes csomagtartóval


Ennek megfelelően a spórolás miatt eleinte nem is használják majd a VW modern TSI benzinmotorjait, helyette a jó öreg 1,6-os benzines kerül a Polo szedánba. Dízelből viszont az 1,9-es már nem bevethető, így a 75, 90 és 105 lóerős variánsokkal létező, 1,6 literes TDI kerül bele. Mindkét motorhoz ötfokozatú, manuális váltó jár majd. DSG-t a legerősebb dízelhez lehet rendelni.

Az autó állítólag már idén nyáron megjelenik Indiában.