A Lada azt tervezi, hogy nagyjából 2012-2013 környékén visszatér a nyugat-európai autópiacokra – árulta el Stephen Norman, a Renault marketingért felelős alelnöke.

Nem véletlen, hogy jól értesült a vezető, hiszen a Renault-Nissan konszern 2008-ban megvásárolta a Ladát is gyártó AvtoVAZ negyedét. Terveik szerint a 2009-es 400 ezerről 2015-re 900 ezerre növelnék a termelést. 

Norman kiemelte az Egyesült Királyságot, mint ahol a Lada korábban nagyon sikeres volt: „Biztos vagyok benne, hogy itt a megfelelő idő, hogy visszatérjen” – mondta. A vezető elárulta, hogy a Ladával az olcsó autók piacán akar versenybe szállni a Renault. 2012-ben egyébként a Dacia forgalmazását is megkezdik Nagy-Britanniában.

Újra sikeres lehet?
Visszatér a Lada 9

Lada Niva – A legnépszerűbb orosz terepjáró nem országokon átívelő autópályás csapatásra való, és ez meglátszik a futott kilométerek számán is, több mint egy tucat akad egymillió, és százezer kilométer alatt.

A Niva ma is kapható Németországban


A céljuk, hogy még a kínai autógyárak nagyarányú terjeszkedése előtt lépjenek. Számításaik szerint az olcsó ázsiai autók 2012-2015 között kezdhetik meg a hódítást Európában.

Norman egyelőre nem tudta megmondani, milyen lesz az első új nyugati Lada modell, de valószínűleg valami hasonlót kell elképzelnünk, mint a SEAT Exeo esetében, ahol az Audi A4 kapott új jelet és nevet. Itt egy Renault vagy Nissan lehet az alap. 

Ugyanakkor a vezető nyilvánvalóvá tette, hogy az orosz márka 2014-2015 körül megkapja a Renault-Nissan sport motorjait és sebességváltóit és a 2013-2016 között készülő padlólemezeket is. Ez viszont sajnos azt jelenti, hogy vége a hátsókerék-hajtásnak.

Nálunk nemzedékek autója volt

Nálunk nemzedékek autója volt

Nálunk nemzedékek autója volt


A sikertörténethez már csak Kimi Räikkönen hiányzik reklámarcnak, akinek egy Lada volt az első autója. „A Lada remek kocsi, soha nem robban le” – mondta. Elég lenne beleültetni a Lada által szponzorált Renault F1-es versenyautóba.

Egyelőre azonban egészen ellentétes folyamatot látni a Ladától. Más országokhoz hasonlóan Magyarországon is felszámolják a Lada-importőrt. Ami nem is csoda, hiszen nálunk 2008-ban mindössze 80 új Lada kelt el, 2009-ben 33, az idei első negyedévben pedig csupán hetet helyeztek forgalomba.

Ugyanakkor a név még mindig nagyon ismert. Hazánkban 2002-ben közel 300 ezer Lada futott az utakon, számuk azóta folyamatosan csökken, de a 2009-es adatok szerint továbbra is van belőlük több mint 131 ezer darab. Ez 18 ezerrel alacsonyabb, mint 2008-ban.