A Nürburgring közelében fotózták le a képeken látható narancssárga Audi tesztjárművet. Bár első ránézésre is elég ütős, hiszen egy 265 lóerős S3-asnak tűnik. Ám a hírek szerint a karosszéria alatt ennél jóval komolyabb technika lapul, mégpedig az Audi TT RS-é.

A leggyorsabb TT-be 2,5 literes, öthengeres turbómotor kerül. A 340 lóerős, illetve 450 Nm nyomatékot produkáló motor 4,6 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit. Alapváltozatban ez is, mint a többi sportos Audi, 250 km/órás végsebességre képes, de kérésre a tiltás kiiktatható, akkor megfutja a 280-at is. 

Várhatóan mind végsebességben, mind gyorsulásban kissé rosszabb értékeket tud majd az A3, ha a Győrben készülő motort megkapja. Az RS3-ra keresztelt sportmodell ugyanakkor így is az egyik legizgalmasabb és leggyorsabb kompakt modell lehet. Különlegességét tovább növeli, hogy négykerék-hajtással készül.

340 lóerős motort rejt
Nagyjából 4,8 másodperc alatt 100-ra gyorsulhat

Nagyjából 4,8 másodperc alatt 100-ra gyorsulhat

Nagyjából 4,8 másodperc alatt 100-ra gyorsulhat


Ellenfele kevés lenne: a Ford Focus RS (305 LE), a BMW 135i (306 LE) hasonló kompakt sportmodellek, de csak az egyik tengelyre juttatnak a nyomatékból, így a Subaru Impreza WRX STi (300 LE) és a Lancer Evolution (295 LE) jöhetne szóba, de azok is gyengébbek nála.

Ennek megfelelően az ára is az előbbiek fölé emeli, 17 millió forintot biztosan elkérnek majd érte. Ezért persze a futómű, a hajtás, a kormányzás és karosszéria, valamint az utastér is az RS modellekre jellemző, minőségi sportos kialakítást kap. 

Az Audi RS3 bemutatása az őszi Párizsi Autószalonon várható, forgalmazása jövőre kezdődhet.