2010-re kissé felfrissül a Lada Niva. Ha elsőre nem látja a 33 éves konstrukción a különbséget, az nem meglepő, kívülről viszonylag kevés az újdonság. Kissé megváltoztak a fényszóró feletti irányjelzők, amelyek állítólag így jobban láthatóak a forgalom többi résztvevője számára. Emellett újak a visszapillantók, amelyek immár az utastérből állíthatóak.

Marad a 81 lovas motor
Új a műszeregység

Új a műszeregység

Új a műszeregység


Az utastérben elsősorban a komforté a főszerep. Ennek megfelelően új első ülések kerülnek az orosz terepjáróba, míg a hátsó ülések sokkal könnyebben hajthatóak le. A belső szövetek is megváltoztak.

Új a műszerfal műszeregysége is, amelyen ezentúl nemcsak digitális a napi és az összkilométer-számláló, de egy óra és külső hőmérsékletjelző is helyet kap.

Jobban látható az index

Jobban látható az index

Jobban látható az index


A továbbra is 1,7 literes benzinmotorral készülő Niván ezentúl nagyobb kuplungtárcsa dolgozik, a fékrásegítő, a vízpumpa tömítése is új, ugyanakkor átdolgozták az üzemanyagrendszert is. Ezen túlmenően optimalizálták a hátsó felfüggesztést, ahol többek között új lengéscsillapítókkal találkozhatunk. 

Az elsősorban vadászoknak ajánlott Ladát 9500 eurótól lehet megvásárolni Németországban, de egy jobban felszerelt változatért 13 ezret is elkérnek. Ezzel már csak egy rövid ideig lehet versenyképes a Niva, hiszen az új Dacia Duster igazán meggyőző áron érkezik.