Bár csak 2008 őszén mutatkozott be a Volkswagen Golf hatodik generációja, a német gyár már javában készül annak leváltására. Az ok viszonylag egyszerű, eredetileg is az átlagnál rövidebb élettartamúra tervezte a gyár a hatodik generációt, az ugyanis még a korábbi ötös műszaki alapjaira épül.
A hatoshoz nem készült új padlólemez, viszont a hetedik Golf lesz az egyik első, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban közös lehet sok millió jármű alkatrésze.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Fotó megosztása:
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Ezt a képet találtam, ami a tapogatások és a látott lemezdarabok alapján a legjobban hasonlít a VII-es Golfra. A hűtőrács mintha ritkább lett volna, vastagabb bordákkal, a fényszóró kevésbé szögletes, viszont az oldalélek és a C oszlop formája ilyennel tűnt. Szeptember 4-én mindenesetre kiderül, jól figyeltem-e.
Fotó megosztása:
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Ez a gyári grafika, persze vastag lepellel a VII-es Golfon
Fotó megosztása:
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
A VI-os ruhájában vizsgázik a VII-es technikája. Mivel az új generáció 13 milliméterrel szélesebb a hatosnál, ezért feltételezhető, hogy a nyomtáv is szélesedik. Ezt valószínűsíti a hátsó kerékívek kiszélesítése
Fotó megosztása:
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Ez van a ruha alatt. Mármint a karosszériaváz, ami mellett a VW konszern fejlesztési osztályának vezetője, Ulrich Hackenberg áll. Az acélszerkezet tömege , a nagyszilárdságú acélok alkalmazásával 247 kilogrammra csökkent
Fotó megosztása:
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Piros szín jelzi a nagyszilárdságú, a lila az extra nagyszilárdságú acélok felhasználását, ami 28 százalékot tesz ki a karosszéria tömegéből. A B-oszlop színes sávjai az egy lemezalkatrészen belüli, különböző lemezvastagságokat jelzi
Fotó megosztása:
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Robot emeli be a présgépbe a vörösen izzó, nagyszilárdságú acéllemezt
Fotó megosztása:
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Monacóéval egyező területet, 1,6 négyzetkilométert foglal el Wolfsburgban a Volkswagen konszern központi üzeme. A dolgozók száma eléri az ötvenezret, a belső úthálózat hossza meghaladja a 70 kilométert. A Golf Wolfsburg mellett Zwickauban is készül, az ügyfeleknek szóló autók szériagyártása két hete kezdődött
Fotó megosztása:
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Egy látványterv arról, milyen lehet az új Golf
„Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Ulrich Hackenberg fejlesztési vezető. „Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így megfelelő egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is a padlólemez.”
Mint Hackenberg elárulta, ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen.
Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. A dízel- és benzinmotorok egyaránt 1,2-2,0 liter körüli hengerűrtartalommal készülnek majd. Ugyanakkor a következő Golfból már sorozatgyártásban készül hibrid variáns is.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Sőt, mint Martin Winterkorn konszernvezető elmondta „Elhozzuk az elektromos autót mindenkinek”. Az új modellből szinte a bemutatástól várható elektromotorral hajtott kivitel. A VW-csoport célja, hogy 2018-ban 300 000 elektromos autót értékesítsen évente.
Milyen lesz látványra az új Golf? Állítólag az is szakít valamelyest az eddigi képlettel. Walter da Silva, a VW főtervezője annyit elárult, hogy az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig.