Bár csak 2008 őszén mutatkozott be a Volkswagen Golf hatodik generációja, a német gyár már javában készül annak leváltására. Az ok viszonylag egyszerű, eredetileg is az átlagnál rövidebb élettartamúra tervezte a gyár a hatodik generációt, az ugyanis még a korábbi ötös műszaki alapjaira épül.

A hatoshoz nem készült új padlólemez, viszont a hetedik Golf lesz az egyik első, amely a konszern új moduláris padlólemezére (MQB) épül. A különleges padlólemezt a tervek szerint végül 60 modellnél is használják majd, ami azt jelenti, hogy 65-70 százalékban közös lehet sok millió jármű alkatrésze. 

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.
Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Egy látványterv arról, milyen lehet az új Golf


„Az MQB sokkal rugalmasabb, mint a korábbi platform” – mondta Ulrich Hackenberg fejlesztési vezető. „Változtathatunk az autó szélességén, hosszán és magasságán, a tengelytávon, a nyomtávon és a kerékméreten is. Így megfelelő egy szedánnak és egy szabadidő-autónak is a padlólemez.”

Mint Hackenberg elárulta, ezzel nemcsak a teljes erőátvitel, a légkondicionálás, az ülések lehetnek azonosak, de az ajtók felépítése és az ablakemelők stb. is. Ezzel bődületes pénzt spórol a Volkswagen.

Kiemelten kezelik majd a tömeget is, a hetes Golf minden részletét fogyókúrára fogják, így kisebb motorokkal is hozható az elvárt menetdinamika. A dízel- és benzinmotorok egyaránt 1,2-2,0 liter körüli hengerűrtartalommal készülnek majd. Ugyanakkor a következő Golfból már sorozatgyártásban készül hibrid variáns is. 

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Sokat spórol vele a VW


Sőt, mint Martin Winterkorn konszernvezető elmondta „Elhozzuk az elektromos autót mindenkinek”. Az új modellből szinte a bemutatástól várható elektromotorral hajtott kivitel. A VW-csoport célja, hogy 2018-ban 300 000 elektromos autót értékesítsen évente. 

Milyen lesz látványra az új Golf? Állítólag az is szakít valamelyest az eddigi képlettel. Walter da Silva, a VW főtervezője annyit elárult, hogy az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig.